Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio 2 brandes i massiv imagekampagne
Torsdag 7. marts 2002
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Radio 2, der netop har kunnet fejre 5 års jubilæum, har iværksat den hidtil største imagekampagne i radioens historie. Kampagnen der inkluderer reklamer på TV 2 regionalstationer, annoncer i ugeblade og billboards, kører med temaet ”Så behøver du ikk’ at ha’ andet på” og bl.a. en afklædt mand. Kampagnen ligner dermed en kopi af en kampagne Radio Hamburg kørte i 1998 med temaet "Radio Hamburg - mehr muß man nich anhaben", men Radio 2’s kampagne er udviklet af et amerikansk bureau oplyser Radio 2’s Christian Skov til radionyt.com.
Den 1. marts var det præcis 5 år siden Radio 2 gik i gang som landsdækkende kabelradio på det daværende ”Hybridnettet”. Siden 1998 har Radio 2 udvidet med FM stationer i København, Østjylland, Nordjylland, på Fyn og starter snart i Trekantområdet. Nu har Radio 2, der selv betegner sig som ”Danmarks største kommercielle radio til det voksne publikum” så iværksat en stor imagekampagne, der beskrives som den største i radioens historie.

Kampagnen omfatter tv spots på TV 2/FYN, TV 2/LORRY og TV 2/ØSTJYLLAND i perioden 4. marts – 2. juni efterfulgt af tv spots på TV3 og 3+ fra 3. - 23 juni. Der vil være annoncer i SE og HØR, Kig Ind og Billedbladet i maj og juni og endelig vil man supplere med en større billboard kampagne i juli måned.

Tv kampagnen indeholder bl.a. en mand tilsyneladende kun iklædt en stak kuverter og teksten ”Så behøver du ikk’ at ha’ andet på”. I 1998 gennemførte tyske Radio Hamburg en kampagne hvor ganske bare mænd og afklædte piger – poserede kun ”iført” en radiomodtager indstillet på Radio Hamburg og ledsaget af reklamesloganet "Radio Hamburg - mehr muß man nich anhaben". Radio Hamburgs kampagne var udviklet af reklamebureauet Scholz & Friends.

Radio 2’s kampagne er udviklet af et amerikansk bureau, og Radio 2’s promotionschef Christian Skov siger til radionyt.com, at man ikke har kendskab til en lignende kampagne i Tyskland. Han siger dog at lignende kampagner har kørt tidligere i USA.

Christian Skov vil ikke afsløre, hvor mange millioner Radio 2’s kampagne koster.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -