Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Sky og 100FM glade for nye lyttertal
Mandag 2. maj 2005
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Sky Radio hæfter sig ved lyttertallene for marts måned, hvor Sky Radio er størst – mens Radio 100FM har fokus på lyttertallene for hele 1. kvartal, hvor Radio 100FM er størst. Begge stationer er dermed glade for de nye lyttertal, som Gallup har offentliggjort i dag.
Lyttertallene for 1. kvartal 2005 vækker glæde hos Radio 100FM, skriver radioen i en pressemeddelelse. Radio 100FM bevarer positionen som den største kommercielle radiostation med en lytterandel på knap 20 pct. af den samlede kommercielle radiolytning. Dermed har Radio 100FM haft den kommercielle førertrøje på for 3. kvartal i træk, noterer radioen.

”Vi er tilfredse med den stabile udvikling i lyttertallene i 1. kvartal. Vores andel af radiolytningen er steget tre måneder i træk, mens P3 er faldet i de sidste to. Vi forventer at fortsætte stigningen i 2. kvartal, når effekten af vores fem nye sendere i Århus Amt slår igennem,” siger en tilfreds Jim Receveur, adm. direktør for Radio 100FM.

Radio 100FM opnåede i 1. kvartal en share (markedsandel af al radiolytning) på 5.6 pct. – Sky Radio fik en share på 5.5 pct. Med til billedet hører også, at Radio 100FM i 4. kvartal havde en share på 6.1 pct.

Fra Sky Radio hedder det i en pressemeddelelse, at ”Sky Radio indtager således naturligt pladsen som landets mest aflyttede kommercielle radio med en ugentlig dækning på over 1,1 million lyttere og en markedsandel, der er steget til 5.8 pct.”.

Sky Radio forbigår dermed, at stationen igennem flere måneder er blevet overgået af Radio 100FM, der har haft en klar større andel af den samlede radiolytning end Sky Radio - på trods af, at Sky Radio dækker næsten hele Danmark - modsat Radio 100FM, der kun dækker knap halvdelen af landet.

”Sky Radio blev i marts aflyttet af over 1,1 million lyttere ugentligt – det svarer til hver fjerde voksne dansker. Alligevel viser en række lytteranalyser, at vi har et potentiale for at få endnu flere lyttere med vores nye programflade, der giver lytterne mere end god musik og nyheder”, siger adm. direktør Ab Trik, Sky Radio, i en kommentar. Den nye morgenflade blev introduceret 11. april og den fulde effekt af disse tiltag kan tidligst ses i lyttertallene for maj måned, der offentliggøres i begyndelsen af juni.

Sky Radios ugentlige lyttertal udgjorde i 1. kvartal 2005 i alt 1.086.000, hvilket er en tilbagegang på 33.000 i forhold til samme periode sidste år. Også det daglige lyttertal er faldet - med 30.000 - fra 508.000 for et år siden til nu kun 478.000.

”Siden lanceringen af den nye programflade har lytterne givet os utrolig positiv respons på de nye programmer. Lytterne har især taget godt imod ”Danmark Nye Morgenshow” med Dan Rachlin, Claudia Bækhave, Theresa Valbæk og Kathrine Milberg, men også Go' Eftermiddag med Nikolaj Vraa og Eddie Michel, og ikke mindst Jesper Bæhrenz i weekenden, har vakt stor glæde og opmærksomhed blandt lytterne”, udtaler programdirektør for Sky Radio Lasse Roldkjær.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -