Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


USA: Reklamesalget 6 % ned
Onsdag 5. september 2001
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Det samlede forbrug af radioreklamer i 1. halvår 2001 faldt til 47.5 mia. dollars (394 mia. kr.) mod 50.4 mia. dollars (418 mia. kr.) i samme periode sidste år. Det svarer til et fald på 6.9 %.
Tallene stammer iflg. R&R Online fra Competitive Media Reporting, der også oplyser, at to af de største annoncører i amerikansk radio har nedsat deres reklameforbrug markant: Generel Motors med 24 % til kun 1.1 mia. dollars (9.1 mia. kr.) og Philip Morris har skåret ned med 16 % til nu 863 mio. dollars (7.2 mia. kr.). Med til billedet hører dog, at den 3. største annoncør i USA, AOL Time Warner, satte reklameforbruget op med 22 % i perioden til 734 mio. dollars (6.1 mia. kr.)

Nedgangen i det samlede annoncemarked – altså både print media, tv, radio, internet osv. - er nu så voldsom, at der er tale om det største fald i et helt årti. Det er et af verdens førende analysefirmaer på området, Zenith Media, der oplyser dette iflg. dagbladet Børsen.

Ikke siden krisen i begyndelsen af 90’erne har udsigterne for annoncemarkedet været så ringe, som de er nu – og nedgangen er størst i USA, fastslår Zenith Media.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -