Music Week har givet en pris for den bedste markedsføringskampagne til langbølgestationen Atlantic 252 og deres bureau SPIRIT Group. Prisen får de for kampagnen ”Dance Your Tits Off”.
Den højt profilerede og kontroversielle kampagne, der kørte i oktober 2000, var baseret på en ung fyr med åbenstående skjorte, lidt hår på brystet og med plaster over brystvorterne. Kampagnen nåede en potentiel lytterskare på 1.6 mio. unge i alderen 15-24 år igennem plakater, busreklamer mv. i Liverpool, Glasgow, Newcastle og Birmingham. Og man delte sågar også specielle kampagne-plastre ud i klubber og på diskoteker i området. “Dance Your Tits Off kampagnen formidlede essensen af rytme og musik, og fik placeret Atlantic 252 i hjertet af klub-kulturen”, forklarer en begejstret John O’Hara, adm. direktør for Atlantic 252. ”Kampagnen talte direkte til vores potentielle lyttere i deres eget sprog og gav dem den helt rigtige fornemmelse af den måde vi laver radio på”, siger O’Hara videre. Prisen fra Music Week til Atlantic 252 gives for den innovative og kreative udformning, den høje kvalitet af markedsføringsredskaberne og for en effektiv udnyttelse af budgettet.
|