Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Prix Radio nominering åbnet
Mandag 22. august 2011
Af Karsten Jensen
 
Så er jagten gået ind på modtagerne af Prix Radio – Danmarks Officielle Radio Priser 2011. Deadline er den 1. september 2011. Priserne uddeles ved et show på Crowne Plaza Hotel i Ørestaden lørdag den 1. oktober – og der er kommet nye priser til.
Efter mange års konstant fokus på morgenværterne, er det nu også kommet fokus på drive time-værterne ved Prix Radio. De har i år fået deres helt egen kategori.

”Vi har lavet en ny kategori i form af drive time radio (eftermiddagsradio) idet fokus primært tidligere har været på morgenradio og det er lidt uretfærdigt. Samtidigt var der priser, der lappede ind over hinanden og det har vi også ryddet op i ligesom vi har delt priserne op i en landsdækkende pris og en regional/lokal pris. Udgangspunktet for de landsdækkende og de regionale/lokale er forskellig og derfor har styregruppen fundet det rimeligt at lave en skarpere opdeling,” fortæller Christian Kjeldsen.

Alle kan indsende nomineringer indenfor de enkelte kategorier idet de nominerede/det nominerede skal have været on air eller fundet sted i perioden 1. september 2010 til 1. september 2011.

Hvis en event ikke er afsluttet indenfor tidsfristen, kan denne ikke nomineres. Der er intet krav om, hvor længe man skal have været on air, når det gælder nominering af en udsendelse. Det er udelukkende aktiviteter indenfor perioden, der skal lægge til grund for en nominering og ikke, hvad nominerede har lavet tidligere.

En fagjury samt hovedjuryen vurderer herefter det indsendte materiale efter nogle ganske bestemte kriterier og udpeger tre nomineringer i hver kategori.
Ud af disse tre nomineringer findes en vinder. Såfremt fagjuryerne ikke finder en løsning, træder hovedjuryen ind og tager sammen med juryerne beslutning om, hvem vinderen er.


Nomineringerne sker via www.prixradio.dk.

Der uddeles priser i følgende kategorier:

Årets nyhed/aktualitet
Prisen uddeles til den udsendelse eller det indslag, der er årets bedste indenfor nyheder, aktualitet og sport. I forbindelse med nomineringen må juryen gerne fokusere på det nomineredes bidrag til nytænkning indenfor sit felt.

Årets dokumentar/feature
Prisen uddeles til den udsendelse, der er året bedste – men om muligt – også som bidrager til nytænkning indenfor sit felt.

Årets stjerneskud
Prisen uddeles til et nyt og lovende stjernefrø (studievært) på den danske radiohimmel. Der kan godt være tale om en erfaren vært, der i det forløbne år “er trådt i karakter” ligesom der kan være tale om helt nye værtsfrø.

Årets public service
Prisen uddeles til det program eller den kanal, der efter juryens opfattelse er årets bedste – målt på blandt andet kvalitet og evnen til at tænke nyt.

Årets kommercielle radiostation
Prisen uddeles til den kommercielle radiostation, der har formået at udvikle sig lokalt, sikre den lokale forandring og skabe lokale resultater - både kvalitativt og på kvantitet og gerne en station, der har formået at tænke nyt, møde nye udfordringer og stadigvæk skabe resultater lokalt.

Årets morgenshow (landsdækkende)
Prisen uddeles til det morgenshow, der på sikker – og gerne nyskabende – vis formår at få et fast tag i lytterne og få dem sikkert fra seng til job om morgenen.

Årets morgenshow (regionalt/lokalt)
Prisen uddeles til det morgenshow, der på sikker – og gerne nyskabende – vis formår at få et fast tag i lytterne og få dem sikkert fra seng til job om morgenen.

Årets radioreklame (landsdækkende kampagne)
Prisen uddeles til den radiostation, det produktionsselskab eller det reklamebureau, der har produceret årets mest fængende og spændende radioreklame. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets radioreklame (lokal/regional kampagne)
Prisen uddeles til den radiostation, det produktionsselskab eller det reklamebureau, der har produceret årets mest fængende og spændende radioreklame til en lokal/regional kampagne. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets promotion for program
Prisen uddeles til den radiostation eller det produktionsselskab, der har produceret årets mest fængende og spændende promotion for program. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets promotion/event
Prisen uddeles til den radiostation, der har produceret årets mest fængende og spændende promotion eller event for stationen eller for en kunde. Nominerede skal gennem produktudvikling og nytænkning have været med til at lave en event, der skiller sig markant ud.

Årets drive time (landsdækkende)
Prisen uddeles til det eftermiddagsshow, der på sikker – og gerne nyskabende – vis formår at få et fast tag i lytterne og få dem sikkert hjem fra arbejde.

Årets drive time (regionalt/lokalt)
Prisen uddeles til det eftermiddagsshow, der på sikker – og gerne nyskabende – vis formår at få et fast tag i lytterne og få dem sikkert hjem fra arbejde.

Ekstra Bladets Gyldne Mikrofon
Uddeles af Ekstra Bladets læsere.

Årets hæderspris
Uddeles af Styregruppen for Radiodays.








Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -