Medieburet Carat Danmark kommer nu med en advarsel til TV 2 om ikke at satse på radiomediet, og råder i stedet til at satse på internettet.
”Alt andet lige så vil TV 2 nok være bedre tjent med at investere i internettet end at begynde at investere i radio,” lyder den klare besked fra Carat Danmarks administrerende direktør Henrik Jensen i Berlingske Tidende.
Henrik Jensen mener, at liberaliseringen af radiomediet i Danmark er kommet en generation for sent og for altid vil blive overhalet af andre nye platforme.
”Det vil være bedre at investere i internettet, fordi de vækstmuligheder, der ligger i radio, er begrænsede i forhold til, hvad internettet har at byde på.
Vores analyser viser, at radiomarkedet i 2010 maksimalt vil omsætte for omkring 400 millioner kroner, hvilket ikke er det store set i forhold til udviklingen på internettet. Her vil annonceomsætningen i Danmark fordobles i perioden fra 2005 til 2008 og nå 1,8 mia. kroner,” siger Henrik Jensen til Berlinske Tidende.
Henrik Jensen siger dog, at TV 2 godt vil kunne gøre en forskel i det danske radiobillede, men siger samtidig, at det aldrig vil blive en god forretning.
|