Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Mediebureau til TV 2: Brug penge på internet – ikke radio
Onsdag 3. maj 2006
Af Karsten Jensen
 
Medieburet Carat Danmark kommer nu med en advarsel til TV 2 om ikke at satse på radiomediet, og råder i stedet til at satse på internettet.
”Alt andet lige så vil TV 2 nok være bedre tjent med at investere i internettet end at begynde at investere i radio,” lyder den klare besked fra Carat Danmarks administrerende direktør Henrik Jensen i Berlingske Tidende.

Henrik Jensen mener, at liberaliseringen af radiomediet i Danmark er kommet en generation for sent og for altid vil blive overhalet af andre nye platforme.

”Det vil være bedre at investere i internettet, fordi de vækstmuligheder, der ligger i radio, er begrænsede i forhold til, hvad internettet har at byde på.

Vores analyser viser, at radiomarkedet i 2010 maksimalt vil omsætte for omkring 400 millioner kroner, hvilket ikke er det store set i forhold til udviklingen på internettet. Her vil annonceomsætningen i Danmark fordobles i perioden fra 2005 til 2008 og nå 1,8 mia. kroner,” siger Henrik Jensen til Berlinske Tidende.

Henrik Jensen siger dog, at TV 2 godt vil kunne gøre en forskel i det danske radiobillede, men siger samtidig, at det aldrig vil blive en god forretning.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -