De nye lyttertal for perioden november/december 2007 bærer præg af de mange specielle programmer i juleperioden. Især gælder det for Radio 2's 'Top 2000', der hvert år markerer sig kraftigt i målingerne.
Ligeledes har Sky Radio sendt en del julemusik, og det afspejler sig også tydeligt i november/december tallene.
Radio 538 falder med 0.8 pct., mens Radio 2 stiger med hele 1.3 pct.
Der er derfor tæt løb i toppen, da Sky Radio stiger med 0.8 pct.
Public Service 3FM stiger med 0.6 pct.
Niche stationen 100%NL stiger ligeledes, og har fra årsskiftet justeret formatet i retning af mere musik og mindre snak, og her forventer man en øget stigning.
For de 2 oldies stationer er der også godt nyt. Radio Veronica med FM-dækning stiger til 5.6 pct., men mest overraskende er det, at Radio 10 Gold, der ikke længere er tilgængelig i æteren, men udelukkende på kabel, satellit og internet, også stiger. Noget der kun kan tilskrives en meget loyal lytterskare. Overraskende er det, at Arrow Classic Rock, der sidste år gik fra mellembølge til FM, til gengæld falder.
Her er share-tallene for det nederlandske radiomarked fra Intomart GfK gældende for november/december 2007 (med oktober/november 2007 i parentes):
01. Radio 538 - 10.8% [11.6%] 02. Radio 2 - 10.7% [9.4%] 03. Skyradio - 10.2% [9.4%] 04. Radio 3FM - 8.3% [7.7%] 05. Q-Music - 7.3% [7.8%] 06. Radio 1 - 6.7% [6.9%] 07. Veronica - 5.6% [5.3%] 08. Radio 10 Gold - 3.4% [3.3%] 09. Arrow Classic Rock - 2.6% [2.9%] 10. Radio 5 - 2.3% [2.5%] 11. Classic FM - 2.1% [2.1%] 12. Slam FM - 1.9% [1.9%] 12. Radio 4 - 1.9% [1.9%] 14. 100%NL - 1.3 [1.1%] 15. Arrow Jazz FM - 0.7% [0.7%] 16. BNR nieuwsradio - 0.6% [0.6%] 17. Caz - 0.5% [0.6%] 18. Kink FM - 0.3 [0.4%] 19. Radio 6 - 0.2 - [0.2] 19. TMF radio - 0.2 [0.2%]
-- Regionale public service stationer - 13.3% [13.8%] -- Regionale kommercielle stationer - 3.2% [3.3%] -- Øvrige - 6.1% [6.4%]
|