Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Deltagerne på RadioDays 04 skal aktiveres
Fredag 17. oktober 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Programmet for RadioDays 04, der afholdes i København den 30. januar - 1. februar 2004 , er nu ved at tage form - og de forskellig sessions og workshops vil i år mere aktivt involvere deltagerne. Blandt de mange ting, som deltagerne vil få lejlighed til at lære, er historiefortælling og der vil blive givet tricks til at lave bedre radioreklamer.
Når deltagerne forlader RadioDays 04, vil de få noget med i tasken. Et trick, en metode eller en ny vinkel på dit stof, som man kan bruge sin hverdag på den radiostation, hvor man arbejder.

RadioDays 04 har sat sig som mål at skabe en konference, hvor både de mange mindre workshops og de større sessions involverer deltagerne.

RadioDays 04 bliver en festival, der kræver lidt ekstra af deltagerne, men som giver mere brugbar kunnen og viden at tage med hjem til redaktionen, end de konferencer, hvor man sidder passivt på din tilhørerstol.

Som eksempel på, hvad arrangørerne mener, fremhæves to oplæg og workshops med hhv. Andrew Ingram og Susanna Sommer:

Andrew Ingram, Account Planning Director på det engelske Radio Advertising Bureau og en guru inden for den engelske reklameverden, giver i workshoppen “Ten insights into great creative radio” sine bedste kreative tips om radio og radioreklamer. Deltagerne vil lære at stille de rigtige spørgsmål til radiomanuskriptet og få praktiske tips til at lave den rigtige reklame til den rigtige målgruppe.

Andrew Ingram mener, at radioen er uopdyrket land, når det kommer til reklamer. I oplægget “Ten things you didn’t know about radio effectiveness” fortæller han, hvorfor radio rammer den købedygtige målgruppe bedre end reklamer i andre medier – og hvordan potentialet kan udnyttes.

Radiovært og underviser i historiefortælling, Susanna Sommer, vil lære deltagerne, hvordan ideen til den gode historie opstår – og hvordan man bliver bedre til at fortælle den. Det handler om at "tænde sin fortællegnist og blive bedre til at lave gode historier". I ugen op til festivalen vil der være en forberedelse over nettet, som er afgørende for at deltage i workshoppen.

Og så bliver der en "jukebox" på festivallen. Festivalens deltagere opfordres til inden RadioDays 04, ,at sende gamle kassettebånd, spolebånd og cd’er med optagelser af legendariske radioøjeblikke til: Radio Days, Radiohuset, Rosenørns Allé 22, Frederiksberg C. Mærket “Jukebox”. Der er gode præmier til de bedste.

Det koster 1.800 kr. at deltage i RadioDays 04 - inkl. forplejning og gallefest - og man kan læse mere om arrangementet på www.radiodays.dk.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -