Uge 13 var en uge hvor P3 viste storformen, men uge 14 blev endnu bedre. Samlet set lyttede 4.108.000 til DR Radio i sidste uge.
For kun tredje gang i år, har P3 flere end 2,5 millioner lyttere på en uge. 20 procent af al radiolytning gik til P3 i uge 13. Det var årets hidtil bedste resultat i forhold til andel af den samlede lytning, men i uge 14 beviste P3, at toppen endnu ikke var nået. P3 opnåede således 21,3 procent af den samlede radiolytning i uge 14 - og slår derved rekorden fra ugen før.
Antal ugentlige lyttere i uge 14 - (31. marts-6. april) For hele befolkningen - over 12 år
1. P4 - 2.894.000 2. P3 - 2.549.000 3. Radio 100FM - 1.398.000 4. TV 2 Radio - 1.026.000 5. P1 - 698.000 6. The Voice - 610.000 7. Radio 100 Soft - 545.000 8. Radio City - 467.000 9. P2 - 422.000 10. DR Hit - 222.000
Lytterandele i uge 14 (31.marts-6. april) 1. P4 - 41,3 procent 2. P3 - 21,3 procent 3. Radio 100FM - 6,2 procent 4. P2 - 4,2 procent 5. TV 2 Radio - 4,2 procent 6. P1 - 4,1 procent 7. Radio 100 Soft - 1,5 procent 8. The Voice - 1,1 procent 9. DR Hit - 1 procent 10. P4 Danmark - 0,9 procent
Her er oversigten over markedsandele af al radiolytning - 'share' blandt alle over 12 år i uge 14 (31. marts - 6. april 2008) iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P4 (total): 41.3 (43.4 - 43.9 - 43.1 - 42.8 - 42.1 - 42.7 - 41.1 - 42.3 - 42.2 - 41.4 - 41.7 - 42.4 - 42.9) %
2 (2) DR P3: 21.3 (20.0 - 18.4 - 19.2 - 17.9 - 19.0 - 19.0 - 19.0 - 18.2 - 18.1 - 18.8 - 18.4 - 18.4 - 16.5) %
3 (3) Radio 100FM: 6.2 (6.0 - 6.0 - 5.4 - 5.8 - 5.2 - 5.2 - 6.2 - 5.2 - 5.7 - 4.7 - 5.7 - 6.3 - 6.3) %
4 (5) DR P2: 4.3 (4.3 - 4.4 - 4.3 - 5.0 - 4.5 - 4.3 - 4.7 - 4.4 - 4.5 - 5.1 - 5.0 - 4.0 - 3.8) %
5 (4) TV 2 Radio: 4.2 (4.5 - 4.2 - 3.9 - 3.8 - 5.3 - 4.7 - 5.3 - 5.4 - 4.6 - 4.5 - 4.4 - 3.6 - 4.1) %
6 (6) DR P1: 4.1 (4.0 - 3.7 - 4.9 - 4.9 - 5.0 - 5.5 - 4.4 - 5.1 - 5.2 - 5.4 - 5.1 - 4.6 - 5.5) %
7 (7) Radio 100 Soft: 1.5 (2.1 - 1.9 - 2.3 - 2.0 - 1.6 - 1.3 - 1.8 - 2.3 - 1.6 - 1.7 - 2.3 - 2.5 - 2.2) %
8 (9) The Voice (total): 1.1 (1.1 - 1.0 - 0.8 - 1.1 - 1.6 - 1.4 - 1.4 - 1.6 - 1.8 - 1.9 - 1.4 - 1.4 - 1.6) %
9 (-) DR Hit 1.0 %
10 (9) P4 Danmark: 0.9 (0.9 - 1.3 - 1.1 - 1.6 - 1.3 - 1.5 - 1.1 - 1.2 - 1.1 - 1.1 - 0.8 - 1.0 - n/a) %
Her er oversigten over den ugentlige markedsandel af al radiolytning - 'share' i aldersgruppen 12-50 år i uge 13 iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P3: 33.9 (32.1 - 31.6 - 31.5 - 29.8 - 30.2 - 32.2 - 30.6 - 29.6 - 29.7 - 31.6 - 29.5 - 29.9 - 26.5) %
2 (2) DR P4 (total): 22.0 (22.9 - 22.5 - 22.8 - 21.7 - 22.8 - 22.6 - 21.0 - 21.9 - 22.2 - 21.0 - 22.0 - 20.7 - 22.8) %
3 (3) Radio 100FM: 9.6 (10.1 - 10.8 -8.7 - 10.1 - 8.4 - 8.2 - 10.3 - 8.1 - 9.4 - 8.1 - 9.9 - 10.7 - 11.3) %
4 (4) TV 2 Radio: 6.2 (7.0 - 6.3 - 6.3 - 5.9 - 8.4 - 7.2 - 7.5 - 7.9 - 7.3 - 6.0 - 6.6 - 5.6 - 6.6) %
5 (7) DR P1: 2.2 (1.9 - 1.6 - 2.1 - 2.4 - 2.3 - 2.5 - 2.3 - 3.0 - 2.1 - 2.4 - 2.5 - 2.5 - 2.9) %
6 (5) Radio 100 Soft: 2.3 (3.4 - 2.6 - 3.7 - 3.0 - 2.5 - 1.9 - 2.5 - 3.2 - 2.2 - 2.3 - 3.3 - 3.6 - 2.6) %
7 (6) The Voice (total): 1.9 (2.1 - 1.9 - 1.5 - 2.1 - 2.8 - 2.8 - 2.6 - 3.0 - 3.2 - 3.7 - 2.6 - 2.5 - 3.0) %
8 (8) Radio City* (total): 1.4 (1.2 1.0 - 1.2 - 1.6 - 1.3 - 1.1 - 1.6 - 1.9 - 2.2 - 2.1 - 1.5 - 1.5 - 2.1) %
9 (9) DR P2: 0.3 (0.5 - 0.6 - 0.4 - 0.8 - 0.5 - 0.6 - 0.4 - 0.5 - 0.6 - 0.5 - 0.5 - 0.3 - 0.6) %
(* uge 5, 4, 3, 2 og 1: Radio 2)
Her er oversigten over den ugentlige dækning - 'reach' - blandt alle over 12 år i uge 13 iflg. TNS Gallup Radio-Meter, der er baseret på PPM målinger. Tallene i parentes er fra uge 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 og 1.
1 (1) DR P4 (total): 2.894.000 (2.985.000 - 2.633.000 - 2.903.000 - 2.971.000 - 2.908.000 - 2.814.000 - 2.847.000 - 3.029.000 - 2.888.000 - 2.924.000 - 2.811.000 - 2.950.000 - 2.691.000)
2 (2) DR P3: 2.549.000 (2.481.000 - 2.175.000 - 2.580.000 - 2.479.000 - 2.470.000 - 2.417.000 - 2.380.000 - 2.355.000 - 2.455.000 - 2.505.000 - 2.372.000 - 2.428.000 - 2.309.000)
3 (3) Radio 100FM: 1.398.000 (1.179.000 - 1.053.000 - 1.155.000 - 1.056.000 - 1.249.000 - 1.140.000 - 1.413.000 - 1.367.000 - 1.287.000 - 1.182.000 - 1.246.000 - 1.307.000 - 1.168.000
4 (4) TV 2 Radio: 1.026,000 (1.001.000 - 982.000 - 951.000 - 1.061.000 - 1.115.000 - 1.097.000 - 1.230.000 - 1.204.000 - 1.086.000 - 1.076.000 - 1.133.000 - 1.232.000 - 975.000)
5 (6) DR P1: 698.000 (597.000 - 587.000 - 644.000 - 683.000 - 739.000 - 695.000 - 601.000 - 706.000 - 715.000 - 689.000 - 755.000 - 733.000 - 735.000)
6 (6) The Voice (total): 610.000 (606.000 - 556.000 - 542.000 - 663.000 - 697.000 - 687.000 - 779.000 - 736.000 - 756.000 - 674.000 - 733.000 - 776.000 - 642.000)
7 (7) Radio 100 Soft: 545.000 (541.000 - 555.000 - 648.000 - 661.000 - 580.000 - 527.000 - 641.000 - 579.000 - 600.000 - 559.000 - 626.000 - 609.000 - 637.000)
8 (9) Radio City* (total): 467.000 (341.000 - 393.000 - 287.000 - 401.000 - 417.000 - 316.000 - 446.000 - 449.000 - 430.000 - 332.000 - 362.000 - 429.000 - 369.000)
9 (8) DR P2: 422.000 (408.000 - 360.000 - 438.000 - 414.000 - 410.000 - 385.000 - 417.000 - 391.000 - 423.000 - 409.000 - 453.000 - 400.000 - 396.000)
(* uge 5, 4, 3, 2 og 1: Radio 2)
Tallene for uge 14 var forsinkede og kom sidst torsdag eftermiddag.
|