DAB Danmark er på vej med ikke bare én men hele tre massive kampagner i løbet af 2006, der skal få danskerne til at købe DAB-radioer - og bruge dem. Kampagnerne vil ikke alene omfatte reklamespots i tv og radio, men vil også inkludere landsdækkende og regionale aviser samt 400 ugeaviser. Den første kampagne starter i april, så kommer der en i sensommeren og endelig skal danskerne udsættes for endnu en kampagne i forbindelse med julen.
Kampagnen i april vil vare i tre uger og vil blive afviklet på DR's tv og radiokanaler samt i gratisavisen Urban og andre landsdækkende dagblade - og så lige 400 lokale ugeaviser. Samt "mange andre", som World DAB formulerer det i deres nyhedsbrev.
Kampagnen, der kaldes 'Forårs og DR X kampagnen', vil blive den største som DR og DAB Danmark hidtil har gennemført. DR lancerer den 3. april den nye DAB-kanal 'DR X' med Alex Nyborg Madsen som den profillerede morgenvært.
Udover radio- og tv-reklamer samt print-reklamer vil DAB-kampagnen i april også inkludere en omfattende instore-markedsføring med brochurer og video-promotion.
|