DRs DAB-kampagneleder, Katja Marcuslund, er blevet udnævnt til formand for World DAB Marketing Committee. Dermed er det ikke bare i Danmark, Marcuslund skal forsøge at "sælge" DAB, men på international plan, at hun skal medvirke til markedsføringen af digital radio.
World DAB Forum er en international interesseorganisation, som arbejder for udbredelse af DAB på verdensplan. Fredag holdt World DAB Forum sin årlige generalforsamling i Barcelona, og her blev Katja Marcuslund valgt som formand for World DAB's marketingkomiteen for en to-års periode.
Katja Marcuslund skal - ud over at lede komiteens arbejde og udstikke en overordnet linje for dens virke - sørge for at medlemmerne får mulighed for at udveksle erfaringer på tværs af landegrænser og for gensidigt at kunne inspirere hinanden.
Katja Marcuslund har to år til at udbrede budskabet om DAB og digital radio til danskerne. Sideløbende skal hun så koordinere arbejdet i den internationale komite.
”Jeg håber, jeg kan være med til at skabe et generationsskifte i komiteen. Dét arbejde, vi har lavet i Danmark, hvor det er en public service-virksomhed, der går i spidsen for markedsføringen er ganske unikt og vækker interesse vidt omkring. Jeg håber, vores måde at arbejde på, kan inspirere andre lande til lignende tiltag," siger Katja Marcuslund.
World DABs medlemmer tæller radiobroadcasters (både public service og kommercielle), virksomheder og organisationer med ønsker om en internationalt digitaliseret radioverden med flere radiokanaler, bedre udbredelse og høj kvalitet i modtagelsen af disse. |