Næsten 700.000 hørte ’Mads & Monopolet’ i lørdags, og dermed blev udsendelsen i lørdags den mest hørte af slagsen i næsten to år. Og med de præcis 672.000 lyttere, der var, svarer det til, at næsten 15 pct. af hele Danmarks befolkning hørte ’Mads & Monopolet’ i weekenden.
"Programmet er en af de helt store trækplastre på P3 hver uge, og ’Mads & Monopolet’ havde næsten 100.000 flere lyttere i lørdags, end der har været til de øvrige programmer i gennemsnit i 2011 hidtil," forklarer medieforsker Dennis Christensen fra DR Medieforskning.
Han tilføjer, at den mest lyttede ’Mads & Monopolet’-udsendelse nogen sinde blev sendt den 29. marts 2008, hvor 883.000 lyttere havde stillet ind.
Kanalchefen for P3, Ole Mølgaard, glæder sig over, at ’Mads & Monopolet’ er et tilløbsstykke.
”’Mads & Monopolet’ er et utroligt godt eksempel på, at DRs public service-forpligtelse ikke behøver være noget, der støver. Vi kender alle det at stå med et svært spørgsmål, hvor det kan være rart at høre andres mening. Det kan man i ’Mads & Monopolet’, og samtidig formår programmet altid at gøre emnerne relevante for lytterne, som måske endda selv har stået eller står med nogle lignende dilemmaer,” siger han.
’Mads & Monopolet’ har været sendt på P3 siden den 6. september 2003 med Mads Steffensen som vært, men det er ikke kun som direkte radio, at udsendelsen er populær. Sidste år blev programmet sammenlagt hentet lige knap en million gange som podcast af lyttere, der så kunne høre programmet hvor og når, det passer dem.
|