Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


TV 2 radio kan give 25 pct. annoncevækst
Tirsdag 6. februar 2007
Af Knud Hyllested
 
Flere mediebureauer spår, at TV 2 Radio med de mange kendte værter kan sparke det træge danske radiomarked i gang og skabe en vækst på op til 25 pct., hvis stationen vel at mærke kan fastholde lytterne.
Kommerciel radio har hidtil ikke mærket særlig meget til de gunstige konjunkturer, der ellers har præget dansk erhvervsliv i de seneste mange måneder, men TV 2 Radio har muligheden for endelig at få gang i det træge radiomarked.

Trading director Claes Braagaard fra OMD forventer, at TV 2 Radio vil kunne gøre kommerciel radio mere interessant og dermed også øge den kommercielle lytning. Han forventer en vækst på op til 25 pct. i år i forhold til 2006.

”Det giver væsentlig mere fokus på radio, når TV 2 nu går ind i det med en væsentlig større analytisk tilgang. De gør meget for at dokumentere radios effekt i forhold til annoncørerne,” siger Claes Braagaard til Berlingske Business og efterlyser samtidig mere dokumentation for, hvor radio har sine forcer, og hvordan radio skal tænkes i forhold til de øvrige mediegrupper, men advarer også mod endnu en priskrig, som radiomarkedet ikke har behov for.

Hos mediebureaet Mediacom kan broadcast director Finn Kristensen allerede melde om større interessere i radio fra annoncørerne.

”Hvor radio i den grad var et tilvalgsmedie, som de skulle overbevises om kunne bruges, begynder de selv at spørge til det og tror, at det kan bidrage med nogle ting,” siger Finn Kristensen til Berlingske og forventer en vækst på 8-10 pct. Han vurderer, at TV 2 Radios satsning på et hold af stærke værtsnavne vil bidrage til, at ”folk tror mere på dén radio, end de har troet på andre.”

Finn Kristensen betegner også TV 2 Radios satsning på en lidt ældre og lidt bredere målgruppe som ”fornuftig.”

Media Research Director Malene Birkebæk Hübertz fra Carat forventer en vækst på 12 pct., men påpeger over for Berlingske, at annoncekronerne altid følger efter lytterne og opfordrer TV 2 til at tænke kreativt i forhold til annonceringen. Her kan man tillade sig meget, fordi radio er et underholdningsmedie, siger Malene Birkebæk Hübertz til Berlingske Business.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -