Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Talpa Radio, Det Berlingske Officin og Nordjyske Medier indgår strategisk alliance
Tirsdag 9. december 2003
Af Karsten Jensen
 
Talpa Radio Danmark (Radio 100FM), Det Berlingske Officin samt Nordjyske Medier har indgået et strategisk vigtigt samarbejde: Sammen har de tre medieselskaber etableret et nyt stærkt såkaldt power-house for salg af national radioreklame, Det Danske Radiobureau A/S. Ambitionen for selskabet er at opbygge Danmarks førende salgshus for national radioreklame. 51% af selskabet ejes af Talpa Radio Danmark, mens Det Berlingske Officin og Nordjyske Medier hver ejer 24.5%. Det Danske Radiobureau A/S repræsenterer fra sin start knap 30 dagbladsejede radiokanaler, Radio 100FM samt en række øvrige lokalradioer.
Den 1. januar 2004 etableres det største salgshus for radioreklame i Danmark, Det Danske Radiobureau A/S. Etableringen kommer netop som Nordisk Radio Reklame-samarbejdet er kollapset. Det Danske Radiobureau A/S tilbyder annoncører en landsdækkende pakke af radioreklamer, og grundet sin omfattende dækning på 36 procent af al kommerciel lytning er Det Danske Radiobureau A/S allerede ved etableringen den radioreklame-operatør på det danske marked, der kan tilbyde annoncørerne den stærkeste dækning af Danmark. Bag initiativet står Talpa Radio Danmark (Radio 100FM), Det Berlingske Officin samt Nordjyske Medier. Tilsammen har de tre aktører adgang til et stort antal radiostationer med flere lyttere end nogen anden operatør på det kommercielle danske radiomarked.

Det Danske Radiobureau A/S vil formidle salg af national radioreklame på bl.a. følgende stationer: Radio ANR (Nordjylland), Radio Viborg, Radio Victor (Esbjerg), Skala FM (Kolding), Radio Midtjylland (Herning), Radio ABC (Randers), Bergske Radio (Vestjylland), Radio 3 (Fyn), Radio SLR (Vest- og Sydsjælland), Radio 100FM samt en række øvrige lokalradioer. Bag disse radiokanaler står følgende mediehuse: Nordjyske Medier, JydskeVestkysten, De Bergske Blade, Herning Folkeblad, Radio ABC, Midtjyllands Avis, Fyens Stiftstidende, Sjællandske Medier samt Talpa Radio Danmark.

Tilsammen har de knap 30 radiostationer under Det Danske Radiobureaus paraply et dagligt lyttertal på mere end 523.000. Det ugentlige lyttertal overstiger 982.000 danskere, hvilket gør Det Danske Radiobureau A/S til det ledende salgshus på det danske radioreklame marked. Disse tal er uden lyttertal for Radio 100FM, hvor der først foreligger officielle lyttertal den 2. februar.

Det Danske Radiobureau A/S etableres i umiddelbar forbindelse til Talpa Radios lokaler i København. Adm. direktør for selskabet bliver Jim Receveur, der er adm. direktør for Talpa Radio Danmark. Selskabets bestyrelse sammensættes pr. 1. januar 2004 af følgende: Jesper Sehested Lund (Talpa Radio Danmark), Marc Nanning (Talpa Radio International), Lasse Bolander (Det Berlingske Officin) samt Poul Sørensen (Nordjyske Medier). Formand for bestyrelsen pr. 1. januar 2004 er Jesper Sehested Lund.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -