|
Nye Gallup lyttertal: DR frem igen igen
Mandag 27. oktober 2003
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Gallup offentliggør i dag nye lyttertal for radiolytningen i 3. kvartal 2003, og det viser at DR fortsat er helt dominerende, og at man ligesom i sidste kvartal går frem. 68.4 pct. af al radiolytning sker nu på DRs fem radiokanaler, hvilket er en fremgang fra 67.6 pct. i 2. kvartal, og pænt over DRs share (markedsandel) i 2002, der lå på 66.7 pct. Tilbagegang er der for de store jyske stationer.
Den store taber i den nye Gallup-måling er stationerne i Radio Jylland samarbejdet. Disse stationer går fra en share i 2. kvartal på 11.6 pct. af radiolytningen til kun 10.0 pct. i 3. kvartal 2003.
Efter SBS' overtagelse af Clear Channel stationerne, opnår SBS i 3. kvartal en samlet share på 8.9 pct.
Her er en oversigt over fordelingen af al radiolytning i Danmark i 3. kvartal 2003 iflg. Gallup Radio Index. Tallene i parentes er fra 2. kvartal 2003 - og derefter er den gennemsnitlige share for de fire kvartaler i 2002 anført
DR P1: 5.6 % (5.6 %) - 2002: 5.4 % DR P2: 2.5 % (2.3 %) - 2002: 2.3 % DR Klassisk: 1.0 % (1.1 %) - 2002: 1.1 % DR P3: 20.7 % (20.9 %) - 2002: 21.0 % DR P4: 38.5 % (37.8 %) - 2002: 37.0 % DR total: 68.4 % (67.6 %) - 2002: 66.7 %
SBS (The Voice/Pop/Radio 2/Uptown m.fl.): 8.9 % (5.2 %) - 2002: 5.6 % Radio Jylland: 10.0 % (11.6 %) - 2002: 11.4 % Nordisk Radio Reklame (total): 17.1 % (16.1 %) - 2002: 16.1 %
Kommerciel dansk radio: 27.7 % (28.9 %) - 2002: 30.0 % Udenlandske stationer: 1.3 % (1.4 %) - 2002: 1.6 % Uidentificerede stationer: 2.7 % (2.0 %) - 2002: 1.9 %
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|