TV 2 Radio vil begynde at sende den 1. februar 2007 og man forventer efter nogen tid, at få en share (markedsandel af al radiolytning) på 12 pct. Samtidigt vil TV 2 Radio ikke nøjes med den teoretiske dækning på 78 pct., som man kan opnå med FM5 nettet. Den ekstra dækning vil muligvis opnås ved, at TV 2 Radio vil networke med velplacerede lokale sendere.
TV 2 Radio har udsendt en videomail til annoncemarkedet. Det er lykkedes MediaWatch at få en kopi, og herfra kan MediaWatch fortælle, at TV 2 satser på, at dets kommende radiokanal skal have en share på 12 pct. - og en kommerciel share på 35 pct i aldersgruppen de 21-50 årige.
I videoen oplyser TV 2 Radio's direktør, Jens Rohde, at radioen vil blive markedsført massivt fra TV 2-systemet, og at man vil gennemføre roadshows rundt i landet for at vise sig frem for alle borgere.
Det oplyses, at TV 2 Radio vil blive landsdækkende med flere sendere. Det fremgår dog ikke hvordan.
MediaWatch mener, at den øgede dækning muligvis vil blive opnået ved, at TV 2 Radio vil networke med velplacerede lokale sendere, hvilket er fuldt tilladt ifølge koncessionsbetingelserne, som Jens Rohde selv er medforfatter til. |