|
DR fastholder kraftig lyttertals-dominans
Tirsdag 28. januar 2003
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
I 3. kvartal 2002 gik DR voldsomt frem i radiolytningen og tegnede sig med en share (markedsandel af al radiolytning) på 68.1 pct. sig for de højeste tal siden 1998. DR fastholder i den nye lytterundersøgelse fra Gallup i 4. kvartal fremgangen og opnår en share på 68.0 pct. Det er særligt bemærkelsesværdigt at P1 stiger fra 4.8 til 5.8 pct., men det er fortsat DR P4 der med en share på 39.0 pct. er totalt dominerende i danskernes radiolytning. De kommercielle radiostationer fortsætter tilbagegangen og falder fra 28.5 pct. til en share på nu 28.3 pct. Det er især stationerne i Radio Jylland gruppen der går tilbage.
Her er hovedtallene fra Gallup Radio Index for 4. kvartal 2002. Tallene viser hvor stor en andel af den samlede radiolytning, der faldt på de forskellige kanaler. Tallene i parentes er fra 3. kvartal 2002.
DR P1: 5.8 % (4.8 %) DR P2: 2.2 % (2.5 %) DR Klassisk: 0.8 % (0.9 %) DR P3: 20.3 % (21.0 %) DR P4: 39.0 % (38.8 %) DR total: 68.0 % (68.1 %)
Radio 2 (total): 2.6 % (2.6 %) Radio Uptown (total): 0.8 % (0.5 %) Radio 2/Uptown (total): 3.4 % (3.2 %) Clear Channel Radio: 3.7 % (3.8 %)
The Voice: 4.8 % (5.2 %) Radio Jylland: 10.9 % (11.9 %) Nordisk Radio Reklame (total): 15.0 % (16.4 %)
Kommerciel dansk radio: 28.3 % (28.5 %) Udenlandske stationer: 1.6 % (1.5 %) Uidentificierede stationer: 2.1 % (1.9 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|