Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Licenskampagne på landets kollegier
Tirsdag 14. september 2004
Af Karsten Jensen
 
Mere end hver tredje beboer på landets kollegier og i landets ungdomsboliger betaler ikke licens. Det er baggrunden for, at DR i de kommende dage udsender knap 16.000 breve til kollegianere, der ikke er registreret som licensbetalere.
I brevet får beboerne på kollegierne 14 dages frit lejde til at melde sig, hvis de alligevel skulle have en radio eller et fjernsyn. Samtidig får de at vide, at DRs licensinspektører derefter indleder en besøgsrunde til alle, der ikke er tilmeldt. Skulle det komme så vidt, vil DR i den forbindelse også opkræve en særlig kontrolafgift på 500 kroner, hvis ikke man har tilmeldt sig licensen, men har et tv eller en radio.

"Vi håber på opbakning fra kollegianerne, så de får tilmeldt sig i tide, inden licensinspektørerne kommer ud. Ved tidligere lejligheder har de mødt betydelig modstand på kollegierne, men det gør vi alt for at undgå denne gang. Vi laver ikke kampagnen for at genere folk, men fordi det nu engang er fastsat ved lov, at man skal betale licens," forklarer kampagneleder Charlotte Broman fra DR Licens.

Det er anden gang, DR gør en særlig indsats over for kollegierne. Sidste år modtog omkring 15.000 kollegianere et brev, og det fik cirka 3.000 til at melde sig. Denne gang forventer DR Licens imidlertid flere tilmeldinger, da DR har optrappet informationskampagnerne om licensbetalingen det seneste års tid.

Ikke kun kollegianerne, men også DR 1 og DR 2's seere og P3's lyttere bliver mindet om licensen fra denne uge. I en fortsættelse af forårets tv-trailere og radiospot, som (i kombination med et brev) fik tusindvis af sortseere til at melde sig, har DR netop lanceret en ny licenskampagne.

"Her viderefører vi universet med de dårlige undskyldninger, som vi fik bygget op med de første trailere og spot i foråret. Budskabet med kampagnen er selvfølgelig, at der ikke findes dårlige undskyldninger for ikke at få betalt licensen. Vi håber, at de jævnlige kampagner kan være med til at give folk en større sympati og forståelse for licensen," siger Charlotte Broman.

Næsten halvdelen af alle, der ikke betaler licens, er unge mellem 20 og 30 år.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -