Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Tre nye frontfigurer for P2 Klassisk
Tirsdag 13. december 2011
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Som led i en ny kampagne for P2 Klassisk vil tre navnkundige danskere - James Price, Tom Kristensen og Pernille Rosendahl - fra i aften, tirsdag, og tre uger frem tone frem på tv, radio og web og vise, at man ikke behøver sidde andægtigt stille for at lytte til klassisk musik.
James Price skal i gang med en gigantisk middagsopvask, Tom Kristensen skal cykle for at holde sig i form til sine racerløb, og Pernille Rosendahl skal hive tapet ned.

De tre medvirker i en række nye reklamespot fra P2 Klassisk under kampagnesætningen 'En klassiker i hverdagen', der understreger, at klassisk musik kan bruges i alle mulige situationer i en travl hverdag.

"Man behøver ikke have et akademisk forhold til klassisk musik eller være bange for, at det er noget som kun kan høres for nedrullede gardiner og låste døre, imens man sidder bomstille. Tværtimod viser og fortæller vores medvirkende, hvordan de bruger klassisk musik. Ikke altid og dagen lang, men en gang imellem - ligesom de også bruger andre typer musik," siger markedsføringsredaktør for P2 Klassisk Peter Sikker Rasmussen.


December er en klassisk måned

Den 1. november flyttede P2 ind på P1s frekvenser i aften- og nattetimerne, mens kanalen forsætter døgnet rundt på DAB og på nettet.

Det betød et stort arbejde med at forklare om især det tekniske omkring overflytningen, og derfor er det nu blevet tid til at fortælle noget om indholdet igen, skriver DR i en pressemeddelelse. Derudover er den traditions- og salmerige julemåned typisk god for P2.

"Vi ved fra sidste år, at lytningen steg i december, og i det lys giver det god mening at gøre opmærksom på, at P2 stadig findes, og at den klassiske musik, som også gør sig godt til julestemningen, findes her. Og så er det også nu, de fleste danskere har virkelig travlt med at få det hele til at hænge sammen op til jul," forklarer Peter Sikker Rasmussen.

Kampagnen 'En klassiker i hverdagen' rullede første gang for cirka et år siden med Brian Holm, Søs Fenger og Uffe Buchardt som frontpersoner. I den periode satte P2 i øvrigt lytterrekord hele to gange, hvoraf den ene var i december 2010.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -