For at sikre at Hit formatet er helt på linje med målgruppen, har RadioNet netop gennemført endnu en stor musiktest, hvor over 100 respondenter tilkendegav deres musiksmag og præferencer for andet indhold.
”Vi foretog en lignende test for vores Guld-format for lidt over et halvt år siden, og med resultaterne fik vi et stærkt værktøj i forhold til bedst muligt at kunne opfylde lytternes behov. Og det har helt klart været afgørende for, at ANR Guld FM nu er Danmarks fjerdestørste kommercielle enkeltstation i share”, siger musikchef i RadioNet Mette Dam (billedet), med henvisning til de seneste månedstal.
”Vi ved, hvor stor betydning, det har for formaternes profil, at musikken svarer til målgruppens ønsker og behov lige nu, derfor er denne form for research både på musikken, men absolut også alt det andet der foregår i sendefladen, ekstrem vigtigt for os. Med løbende auditorietests i ryggen kan de radiostationer, der aftager vores formater også bedre møde den stigende konkurrence i det danske radiolandskab”, fortæller Mette Dam.
I et CHR-format skifter trends og interesser hurtigt, og derfor kombineres resultaterne fra de store musikundersøgelser med kontinuerlig feedback fra et panel af lyttere, som vurderer musikken på de stationer, der anvender Hit-formatet.
RadioNets Hit-format kan høres på Radio Viborg, ANR Hit FM, Midtjylland Hit FM og Holstebro Hit FM.
De tre mest populære hits i undersøgelsen var: - 3 Doors Down: Here Without You - Evanescence: Bring Me To Life - Nickelback: How You Remind Me
|