Sky Radios position som Danmarks største kommercielle radiostation - med en markedsandel på 4.7 pct. og 940.000 ugentlige lyttere, passer adm. direktør for Sky Radio, Kasper Krüger, ganske godt. ”Det er et yderst tilfredsstillende niveau, og vi befinder os endnu meget tidligt i Sky Radios udvikling. Med tæt på én million lyttere er Sky Radio blevet et klart alternativ til Danmarks Radio, der i næsten 80 år har haft monopol på landsdækkende radio”, siger Kasper Krüger.
Med en markedsandel på 4.7 pct. er Sky Radio blevet Danmarks 3. største radiokanal - kun overgået af DRs P4 med 40 pct. og P3 med 18.3 pct. Sky Radio skriver i en pressemeddelese, at Sky dermed leverer det planlagte radio- og nyhedsmonopolbrud.
”Det er glædeligt at konstatere, at det er lyttere over hele landet, der nu foretrækker Sky Radio. Stationens programformat med popmusik og seriøse nyheder har sin særlige styrke ved at appellere stærkt til en meget stor del af befolkningen på tværs af alder og geografi", påpeger Kasper Krüger videre.
Sky Radio nævner også på, at Gallups lyttertal endvidere viser, at bruddet på DRs radiomonopol har styrket den samlede kommercielle radiolytning. På kun én måned øger de kommercielle radioer deres samlede andel af danskeres radiolytning fra 27.6 pct. i november til 30.9 pct i december. |