Public Service puljen har tildelt nyhedsbureauet Newspaq én million kroner for at lave regionale radionyheder, der sigter efter de unge. Pengene skal bruges til produktudvikling.
"Vores nyheder får fat i et ungt publikum, som ellers er svært at nå nyhedsmæssigt. Vi har fået støtte til at udvikle det produkt," forklarer chefredaktør og administrerende direktør i Newspaq Kristoffer Gravgaard til Journalisten.dk.
Det er bl.a. radiostationer som Radio Alfa, Radio ABC og Radio 3 på Fyn, der køber Newspaqs timenyheder.
Newspaq har produceret radionyheder siden 2008, men de har først fået støtte nu, da Public Service Puljen netop er blevet udvidet til også at dække radioprogrammer.
"Pengene skal bruges til at udvide 'åbningstiden' for nyhederne, sikre regionalradioerne samarbejde om nyheder og udvikle dem, så vi får fat i de unge. Vi skal lave flere solohistorier, der matcher målgruppen, og vi skal udvikle værktøjer til at forædle nyhederne til den målgruppe. Formatet skal være dækkende og kort," siger Kristoffer Gravgaard.
|