Radiodays 2008 har allerede nu udstukket de overordnede linier for programmet for fagfestivalen, der foregår i DR Byen lørdag den 27. september 2008. Som noget nyt nedsættes fem programgrupper, hvor radiomedarbejderne er med til at udforme programmet.
De fem programgrupper med radiomedarbejdere nedsættes for at give radiomedarbejderne direkte indflydelse på, hvilke emner de gerne vil have på dagsordenen.
"Det er i sidste ende radiomedarbejderne selv, der nøjagtigt ved, hvad de har behov for at høre mere om eller hvilke emner, de godt kunne ønske sig at lære mere om," fortæller projektleder Christian Kjeldsen.
Det betyder blandt andet, at det er salgsfolk, der sidder i programudvalget for Salg, Marketing & Events.
"Derudover kommer vi til at sætte fokus på musik på radio, fremtidens brug af musik på radioen, betalingen for brugen af musik, radioernes rolle/ansvar som kulturformidlere når det kommer til dansk musik og så videre - blot for at illustrere, at vi tager hver enkelt element op og vender det total. Det samme gælder f.eks. almen journalistik og ikke mindst nyhedsjournalistikken, som vi også kommer til at sætte fokus på i et samlet programpunkt, vi har kaldt for Content," fortæller Christian Kjeldsen.
De fem strenge er: 1. Content - journalistik, nyheder og underholdning (herunder musik) 2. Salg, marketing og events 3. Lydbranding, lydproduktion og teknik 4. Radioen nu og i fremtiden (fremtidige distributionsplatforme, forretningsmodeller, økonomiske og politiske udfordringer, mediepolitik, management mv.) 5. Kompetenceudvikling (workshops og masterclasses)
Der er allerede nu nedsat arbejdsgrupper, der har startet arbejdet med at udarbejde programindholdet til de enkelte strenge.
Folk med en god ide til en session, en oplægsholder eller lignende, er velkomne til at sende deres forslag til chkj@dr.dk |