Nordjyske AVIT-Systems er nu godt på vej til at blive en skandinavisk storspiller efter opkøb af norske 2mtv media products AS. Tilsammen får de to virksomheder en omsætning på over 100 mio. DKK.
"Målet er klart: Vi vil være nummer ét på det Skandinaviske marked for avancerede kvalitetsløsninger inden for audio, video, infrastruktur og systemopbygning. Med kompetente medarbejdere, topagenturer og gode referencer er vi klar til at udfordre markedet."
Ordene kommer fra den nyudnævnte adm. direktør for AVIT-Systems, Claus Bech Espensen. Han kommer fra en stilling som tværgående salgsdirektør i AM Production, der er ejer af AVIT-Systems. Lysten til at få foden under eget bord i den afdeling, han selv har været med til at bygge op, gjorde udslaget, da han fik jobbet tilbudt.
De store forventninger til selskabet bekymrer ham ikke:
"Allerede inden vi starter, er omsætningen et pænt stykke over 100 mio. kr., og vores pipeline er betydelig og utroligt spændende. Begge selskaber arbejder allerede i hele Skandinavien, samt i Grønland og på Færøerne, men vi er også i gang med opgaver uden for Skandinavien", siger han. AVIT-Systems har specielt spidskompetence på audio og systemintegration fra afdelingen i Aalborg, installation, design og dokumentation fra afdelingen i København - og video fra produktsalg til systemløsninger fra 2mtv i Stavanger og Oslo.
Det var denne helhedsløsning og vækstplanerne i øvrigt, der overbeviste de fem ejere af 2mtv i Norge om, at et salg til AVIT-Systems var det rigtige:
AVIT-Systems oplever at broadcast-markedet i Skandinavien er i stor vækst. Claus Bech Espensen siger, at det skyldes dels den teknologiske udvikling og dels en udvidelse af markedet for broadcast-ydelser til nye brancher.
"Vi mærker også, at udviklingen og globaliseringen stiller øgede krav til, at også andre typer af virksomheder og organisationer har behov for at levere high-end audio- og videokvalitet. Nye brancher efterspørger nu broadcast-lignende ydelser og produkter. Mediehuse udvider med lokale radio- og tv-stationer, og den finansielle sektor arbejder nu med kommunikationsstrategier, der fordrer egne broadcast-funktioner. Samme udvikling ses inden for store multinationale produktions- og servicevirksomheder. Samtidig er der et generelt pres på virksomheder for at kunne levere flermedielt indhold (billede og lyd) på rette tid og sted." |