Radio Norge fortsætter sin vækst i det norske radiomarked. I 3. kvartal 2011 satte stationen ny rekord med en share (markedsandel af al radiolytning) på 12.1 pct. Det er den højeste andel nogensinde for Norges næststørste kommercielle station siden den gik i luften i januar 2003 som Kanal 24.
Afstanden mellem Norges største kommercielle radiokanal, pengemaskinen P4 - og så Radio Norge - fortsætter med at mindskes, skriver Kampanje.
Mens P4 i 3. kvartal opnåede en share på 21.2 pct. (tilbage fra 21.8 pct.), så gik Radio Norge frem fra 11.5 til 12.1 pct. Det viser nye tal fra TNS Gallup.
For et år siden (3. kvartal 2010) var situationen den, at P4 havde 20.6 pct. og Radio Norge blot 9.6 pct. af radiolytningen i Norge.
"For os er dette en fantastisk optur som bare fortsætter og fortsætter. Vi fik en meget stærk afslutning af sidste år. Men tredje kvartal 2011 er endnu en optur. Ja, vi er glade for udviklingen," siger kanalchef Kristoffer Vangen.
Han slår fast, at med udviklingen de seneste år, er der ingen tvivl om, at Norge har to store kommercielle radiokanaler. Samtidigt går det generelt godt for kommerciel radio. Kommerciel radio vinder markedsandele, mens NRK taber markedsandele.
Foto: Radio Norges morgenshow - i de sidste to år - hedder 'Morgenklubben' og er med Henriette Lien, Geir Schau og Øyvind Love.
|