Et tv-spot for 'P1 Morgen' med et hold hidsigt jagtende nyhedshunde, som for tiden kan se på DR TV, kan nu kaldes "internationalt prisbelønnet".
I hvert fald hentede spottet med hundene, der jagter deres egen vinkel på en greyhoundbane, og fremstiller P1 "som den snedigste hund af alle", tirsdag aften international hæder i Prag i Tjekkiet. Det skete, da der blev uddelt Promax Europe Awards.
Promax er verdens største sammenslutning af promotion- og marketingpersoner inden for de elektroniske medier, og hvert år uddeler organisationen en række eftertragtede priser for årets bedste kampagner og promotiontiltag.
DRs 'P1 Morgen'-spot vandt i konkurrence med seks andre nominerede i den kategori, der hed "Bedste spot, som ikke bruger indhold fra programmet selv" - eller på engelsk "Best promo not using programme footage".
Spottet for 'P1 Morgen' er en ren DR-produktion, og det kan igen ses på såvel DR1 som DR2 i denne uge.
Kampagnen for 'P1 Morgen' er baseret på en idé, der er udviklet i et tæt samarbejde mellem blandt andre P1's markedsføringsredaktør Peter Sikker Rasmussen og projektleder Bo Bech Christensen fra DR Markedsføring, P1's chefredaktør Anders Kinch-Jensen, 'P1 Morgen's redaktionsleder Tor Arnbjørn og producenten Mathias Deichmann fra DR Markedsføring.
Filmen, der i efteråret lancerede Koncerthuset i DR Byen som en meteor fyldt med musik, var også nomineret til en fornem pris ved Promax Europe Awars, nemlig 'Årets mest fremragende spot'.
Her lykkedes det imidlertid ikke DR at hjembringe prisen. Det kreative koncept bag 'Koncerthuset lander' var udtænkt af bureauet&Co., produceret af Bacon Film og instrueret af Christian Zethner. Fra DR var markedsføringsredaktør Hanna Madsbjerg og markedsføringsdirektør Thomas Hertz ansvarlige for kampagnen.
|