Lav en kreativ radioreklame i en god sags tjeneste. Sådan lød udspillet til kreative reklamefolk på Fyn. Nu er det mest kreative fundet. Det blev Rasmus Gottliebsen og Ida Kinch fra Uncle, der løb med hæderen, en rejse til Cali-fornien og en kampagne på Sky Radio til en værdi af 500.000 kr.
Prisoverrækkelsen og offentliggørelsen fandt sted i går kl. 15.00 i Festsalen på Odense Rådhus. Her kunne man høre de 10 bedste spots og juryens bedømmelse af dem. Hør spottene her http://www.serious.dk/download/challenge/
Den kreative konkurrence The Radio Challenge handler om at lave en radioreklame for Center for Ludomani, Dyrenes Beskyttelse eller for Bloddonorerne i Danmark. Og det blev spottet Kæledyr, produceret for Dyrenes Beskyttelse, der løb af med sejren.
Konkurrencen skal øge opmærksomheden på væsentlige samfundsproblemer, samtidig med at den skal medvirke til at højne det kreative niveau i radioreklamerne. Det er reklame i en god sags tjeneste, siger Kim Gørlitz, der er formand for kompetencenetværket KommitFyn, som står bag arrangementet.
Det at have tre valgmuligheder giver en kreativ frihed, som folk fra reklame- og kommunikationsbranchen sjældent har: "Det er en ønskesituation de kreative står i. De kan vælge frit mellem tre "produkter", og det ville aldrig ske i virkeligheden. Men netop fordi konkurrencen handler om at øge kreativiteten, har vi ønsket at gøre spillerummet større", siger Kim Gørlitz
De 10 finalister i konkurrencen har fået produceret deres radiospot hos Serious Radio Business, og det var disse 10 spots, der kunne høres på Rådhuset i dag.
Ud over æren præmieres vinderteamet med en studietur for to til Los Angeles, Californien, - med solskin, palmesus og deltagelse i mediekonferencen "The International Radio Creative & Production Summit" i august 2004. Plus landsdækkende radioreklametid på Sky Radio for 500.000 kroner.
Man kan læs mere om detaljerne i konkurrencen på www.kommitfyn.dk |