Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Lanceringen af Nova FM går som planlagt
Onsdag 15. oktober 2008
Af Stig Hartvig Nielsen
 
The Voice og Nova FM kan i disse dage glæde sig over, at deres lyttere tilsyneladende kan lide det, de hører. Det illustrerer den kommercielle share, der i denne uge når nye højder. Det gælder især The Voice, der nu har en kommerciel share på 11.8 pct. "Det er rart at se, at vores brandstrategi er en succes," udtaler programchef på The Voice, Lasse Roldkjær. Og programchef på Nova FM, Niklas Nordén, er også fuld af optimisme: "Nova FM har været i luften i lidt mere end en måned, og jeg kan konstatere, at alt er gået efter planen."
Programchef på The Voice, Lasse Roldkjær, fortæller, at man har arbejdet hårdt på at gøre strategien til en realitet gennem det seneste år. Han betragter de gode lyttertal som et skulderklap til alle medarbejderne, der gør en kæmpe indsats.

På Nova FM er der også tilfredshed med sin kommercielle share og lyttertallene. I denne uge har stationen den højeste share siden opstarten på 20 pct, hvilket gør den til Danmarks største kommercielle radio i hele befolkningen over 12 år.

"NOVA fm har været i luften i lidt mere end en måned, og jeg kan konstatere, at alt er gået efter planen. Jeg er glad for at så mange danskere allerede nu har opdaget, at der er en ny landsdækkende radio med underholdende værter, meget professionelle nyheder og et stærkt fokus på god musik. Nova FM skal blive kendt for at spille den bedste musik her og nu, og jeg synes, vi er kommet godt fra start."

Samlet set har der været fremgang for SBS' radiostationer i den seneste tid. Kun Radio City er gået massivt tilbage. Fremgangen betyder også noget for den kommercielle side af forretningen.

"Det er godt at se, at vi har været i stand til at vækste vores kommercielle andel af det danske radiomarked – dels på grund af nogle rekordhøje lyttertal for The Voice, men så sandelig også på grund af den vækst, vi nu ser for Nova FM. I de seneste 3 uger har vores samlede netværk vækstet stødt, og i sidste uge nåede vi op på en kommerciel share på 38.1%", siger kommerciel direktør for SBS Radio A/S, Marianne Leth.

Udover The Voice, Nova FM og Radio City består SBS' radionetværk af VLR i Vejle og Radio 1 i Silkeborg.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -