Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Det Danske Radiobureau størst på det kommercielle radiomarked
Fredag 26. marts 2004
Af Karsten Jensen
 
Det Danske Radiobureau, der består af Radio 100FM og over 30 radiostationer, kan glæde sig over TNS - Gallups lyttertal for februar.
Den samlede share - andel i radiolytning - for Det Danske Radiobureau er steget fra 14.0 til 14.9 pct.. Det er tredje måned i træk at Det Danske Radiobureaus share stiger, og dermed fastholder Det Danske Radiobureau deres position som de største på markedet for kommerciel radio i Danmark, lyder det i en meddelelse fra Det Danske Radiobureu.

Også Radio 100FM er tilfreds med lyttertallene selv om antallet af daglige og ugentlige lyttere er faldet. Der er nemlig markant stigning i Radio 100FM’s share i Østdanmark blandt stationens to vigtigste målgrupper, som er 25-39 år og 20-49 år. Blandt de 20-49-årige er stigningen i share på hele 17 pct., hvilket giver en share på 15.3 pct. blandt alle radiostationer inklusive DR. Blandt de 25-39-årige har Radio 100FM en share på 16.9 pct. efter en stigning fra januar til februar på 3.4 pct.. Dermed styrker Radio 100FM sin position som den største kommercielle radiostation øst for Storebælt. Andelene er taget fra The Voice, Sky Radio og P3, forklarer Radio 100FM.

Jim Receveur, der er administrerende direktør for både Det Danske Radiobureau og Radio 100FM, er godt tilfreds med tallene for februar.

”Jeg er meget glad for at Det Danske Radiobureau igen har øget dets share og fortsat er den største udbyder af kommerciel radio i Danmark. Når Radio 100FM så samtidig cementerer sin position som den mest aflyttede kommercielle radiostation øst for Storebælt og i HT-området kan jeg kun være tilfreds. Det viser, at vi har godt fat i vores lyttere. Lytterne stod på Radio 100FM-vognen kort efter vores lancering, og vi kan nu se at de bliver hos os og øger deres lyttetid. Dermed kan vi konstatere, at det var rigtigt at satse på stærke værter, som vi har gjort med morgenhyrderne Lars Hjortshøj, Lasse Rimmer og Andrea Elisabeth Rudolph,” siger Jim Receveur.

På landsplan fastholder Radio 100FM sin share på 4.1 pct. efter en stigning på knap 42 pct. fra december til januar. Men de gode lyttertal får ikke Jim Receveur og resten af Radio 100FM’s stab til at slappe af selv om tallene er gode.

”Vi vil fortsat arbejde hårdt på, at forbedre vores position på markedet. Vi er nået langt i de første fire måneder af Radio 100FM’s levetid, men vi skal meget længere,” lyder budskabet fra Jim Receveur.

Jim Receveur vil ikke kun arbejde for Det Danske Radiobureau og Radio 100FM. Han opfordrer tværtimod til, at den samlede kommercielle radiobranche samler kræfterne om et fælles Radio Advertising Bureau. Som den største spiller på det kommercielle radiomarked vil Det Danske Radiobureau meget snart løfte sløret for en ny måde at måle værdien af radioreklame på og skabe konkrete eksempler. Det bliver et eksempel på, hvad branchen eventuelt kan gøre sammen i fremtiden.

”De kommercielle radiostationer begynder nu for alvor at gøre indhug i DR’s lytterandele. Frem for kun at kæmpe mod hinanden er tiden nu inde til sammen at gøre opmærksom på de muligheder, der ligger i radiomediet for både annoncører og lyttere,” siger Jim Recevuer.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -