|
Stor tilbagegang i lyttertal for ANR
Tirsdag 3. august 2004
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Efter en periode med konstant fremgang for især ANR Hit FM har de nordjyske radiolyttere i 2. kvartal 2004 for alvor svigtet ANR Hit FM. Der er tale om en drastisk tilbagegang - fra en markedsandel i 1. kvartal på 19 pct til nu bare 12 pct. i 2. kvartal. ANR Guld FM går tilbage fra 14 til 12 pct. - og de to ANR kanaler er dermed præcis lige store. Mens DR går tilbage i resten af landet, så vinder DR markedsandele i Aalborg og går frem fra knap 52 pct. til nu godt 56 pct.
Det er P3 og P2, der går frem i Aalborg - mens der er stort set uændrede lyttertal for P4/Nordjyllands Radio og for P1.
Mens ANR samlet går tilbage fra 35.7 til 24.3 pct. er der fremgang for konkurrenterne. Både Sky Radio og The Voice går frem i Aalborg og opnår en share på hhv. 7 og 5 pct.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende kommuner i 2. kvartal 2004 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2004. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget.
DR P4/Nordjyllands Radio: 35 % (36 %) ANR Hit FM: 12 % (19 %) ANR Guld FM: 12 % (14 %) DR P3: 13 % (11 %) Sky Radio: 7 % (6 %) The Voice: 5 % (3 %) DR P2: 4 % (1 %) DR P1: 3 % (3 %) Radio 2: 1 % (1 %) Radio ABC: 1 % (0 %)
DR total: 56.3 % (51.6 %) Kommercielle: 38.9 % (46.8 %)
ANR total: 24.3 % (35.7 %) Sky Radio: 6.9 % (5.5 %) SBS Radio: 6.0 % (4.3 %) ABC gruppen: 0.9 % (0.3 %) Viborg: 0.2 % (0.5 %)
|
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|