Vinderne af de nye landsdækkende radiokanaler, P5 og P6, får del i et uudviklet reklamemarked i Danmark, hvor omsætningen ventes fordoblet de næste fem år. "Om man kan tjene penge er derimod ikke garanteret", siger direktør Johan Boserup, mediebureauet OMD, i dag til Berlingske Tidende.
Det er lidt af en guldgrube, der ligger og venter på de kommende nye radiokanaler, der skal bryde DRs radiomonopol. Danmark er nemlig i øjeblikket noget nær et u-land hvad angår radioreklamer, hvis vi sammenligner os med resten af Europa. Selv i forhold til Norden halter vi bagefter. Blot to procent af reklameomsætningen i Danmark går til radioreklamer.
I de øvrige nordiske lande er omsætningen dobbelt så stor, i Europa er tallet seks pct. og uden for EU når man visse steder op på, at radioreklamer udgør 10-12 pct af den samlede reaklameomsætning, skriver Berlingske Tidende.
Hele artiklen kan læses her: http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=328112/ |