Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Lukrativt radio-marked venter
Onsdag 4. juni 2003
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Vinderne af de nye landsdækkende radiokanaler, P5 og P6, får del i et uudviklet reklamemarked i Danmark, hvor omsætningen ventes fordoblet de næste fem år. "Om man kan tjene penge er derimod ikke garanteret", siger direktør Johan Boserup, mediebureauet OMD, i dag til Berlingske Tidende.
Det er lidt af en guldgrube, der ligger og venter på de kommende nye radiokanaler, der skal bryde DRs radiomonopol. Danmark er nemlig i øjeblikket noget nær et u-land hvad angår radioreklamer, hvis vi sammenligner os med resten af Europa. Selv i forhold til Norden halter vi bagefter. Blot to procent af reklameomsætningen i Danmark går til radioreklamer.

I de øvrige nordiske lande er omsætningen dobbelt så stor, i Europa er tallet seks pct. og uden for EU når man visse steder op på, at radioreklamer udgør 10-12 pct af den samlede reaklameomsætning, skriver Berlingske Tidende.

Hele artiklen kan læses her: http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=328112/


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -