I morges skiftede Capital FM navn til Capital Radio - London. Det er en relaunch af stationen, som ejerne GCap venter sig meget af. Udover navne- ændringen - iøvrigt tilbage til det oprindelige - er musikken blev strammet op og et nyt logo introduceret. Relanceringen skulle have fundet sted for en lille uge siden, tirsdag den 3. januar, men blev i sidste øjeblik udsat.
Rockmusik er i det store hele bandlyst på det nye Capital Radio. I den nye lyd indgår mainstream R&B, melodiøse singer/songwriters som James Blunt og Dido, feel-good black musik med rødder i soul, som f.eks. Janet Jackson og Destiny's Child over i pop/funk som Justin Timberlake og Jamiroquai. Som et led i rebranding'en af Capital Radio indførte man allerede den 12. december en politik om kun 2 reklamespots i træk. Det er blevet en succes. Det var for at imødegå et af de største kritikpunkter fra lytterne, der gik på for meget "støj" i æteren, hvor de lange reklamebreaks nævnes sammen med studieværter, der "snakker uden at sige noget". Capital Radio har valgt at fortsætte med morgenholdet, hvor ankermanden er Johnny Vaughan. Morgenshowet sendes 6-9, herefter er det James Canon (9-13), Chris Brooks (13-17). Richard Bacon bestyrer 17-20 og endelig Paul Gillies 20-23. |