Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Radio Days 04 med mange workshops
Tirsdag 2. december 2003
Af Karsten Jensen
 
Radio Days lægger vægt på, at deltagerne får noget med hjem. Derfor er der ekstra mange workshops på Radio Days 04, der forløber sidste weekend i januar.
Hvis man mangler inspiration og håndgribelige tricks til at lave bedre, sjovere eller mere original radio, så er der en chance for at få noget med hjem fra Radio Days 04. Topscorer i popularitet på forrige radiofestival var de workshops, hvor deltagerne selv fik lov til at arbejde med tingene i mindre grupper. I øjeblikket er planlagt otte forskellige workshops inden for genrerne kreativitet, reklamer, interviewteknik, historiefortælling, satire, radiosprog og stemmetræning.

- Lars Bo Appel lever af at sprøjte gode ideer og originale koncepter ud på PR-bureauet Sepia Proximity, og i sin workshop giver han tips til at arbejde målrettet med kreativitet.

- Teksten er god, men den færdige radioreklame halter. Svaret er dårlig instruktion. Det mener Martin Riel fra Serious Radio Business, der opfordrer til, at man sender ham sine radioreklamer, der under Radio Days 04 vil blive analyseret.

- Stemmelærer Lene Kleinschmidt stod for to velbesøgte workshops på sidste års festival. Hun deltager igen ved Radio Days 04, denne gang med to forskellige workshops. I den ene workshop læres at udnytte det vigtigste instrument som radiomenneske - stemmen. I den anden tager Lene Kleinschmidt fat om deltagernes medbragte radiomanuskript og viser, hvad bevidstheden om sprog, rytme og pauser kan gøre ved din tekst.

(http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=6270 – sidste års workshop med Lene Kleinschmidt.)

- Kurt Strand fra DRs Profilen klæder deltagere på til at stille bedre spørgsmål og få mere ud af interviews. Han holder to workshops, én for begyndere og én for øvede. Hver af dem bliver to timers intensiv workshop med teori, eksempler og øvelse i analyse af spørgsmål.

- Hos radiovært og konsulent Susanna Sommer gives der kneb til at fortælle, så lytteren ikke zapper videre til konkurrenten. Her kan man blive klogere på sit eget tændingspunkt og lærer at skrive og levere den gode historie.

- Radiojournalisten Curtis Fox og hans danske kollega Pejk Malinovski har på new yorker-stationen WNYC fundet på konceptet ’News from the future’. På Radio Days tager de deltagerne med til et af Radiohusets studier, hvor man med udgangspunkt i morgenaviserne lærer at lave knivskarp, politisk satire.

Fredag eftermiddag er der mulighed for at tage på ’site-seeing’ i København. De tre landsdækkende radiostationer 100FM, Sky Radio og DR står parat til at hilse dig velkommen indenfor og vise dig deres faciliteter. Man kan tage med på en rundvisningstur kl 16-18 - og/eller tag med ud i DR Byens nye ’Visionarium’ i Ørestaden kl 19-20.30.

De fleste workshops og busrundturene vil være adgangsbegrænsede, og tilmeldingen til dem åbnes den 12. januar efter ’først-til-mølle-princippet’. Tilmelding til Radio Days 04 sker via formularen på www.radiodays.dk.


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -