|
DR vinder markedsandele i Aalborg
Onsdag 30. juli 2003
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
DRs regionalradio Nordjylland Radio holder så nogenlunde skansen og P3 har pæn lytterfremgang i Aalborg-området i 2. kvartal 2003, og DR tegner sig nu for 60 pct. af al radiolytning i Aalborg - mod 55 pct. i 1. kvartal. ANR går samlet lidt tilbage, men det dækker over, at ANR Hit FM går pænt frem, mens ANR Guld mister markedsandele. Og så må det konstateres at Radio 2 er helt ude af Aalborg - kun samarbejdspartneren Power FM er fortsat en faktor i Aalborg.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Aalborg og tilgrænsende kommuner i 2. kvartal 2003 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index til radionyt.com. Tallene i parentes er fra 1. kvartal 2003.
DR P4/Nordjyllands Radio: 34 % (36 %) ANR Hit: 19 % (16 %) DR P3: 17 % (11 %) ANR Guld: 10 % (17 %) DR P1: 6 % (5 %) Power FM: 3 % (2 %) DR Klassisk: 2 % (1 %) DR P2: 1 % % (2 %) Radio Viborg 1 % (0 %) Radio Alfa: 1 % (0 %) ANR Frederikshavn: 1 % (0 %) The Voice: 1 % (0 %)
DR total: 60.2 % (55.0 %) Kommercielle stationer: 38.5 % (37.4 %)
ANR total: 29.9 (33.4 %) Clear Channel: 3.4 % (4.9 %) SBS: 1.2 % (0.4 %) Viborg (total): 1.0 % (0.5 %) Radio ABC-gruppen: 0.7 % (0.4 %)
Med i den samlede share for Clear Channel er medtaget Power FM, der dog kun er en salgspartner. |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|