Mediabureauet Carat Danmark advarede i sidste uge direkte TV 2 imod at gå ind i radio, fordi radiomarkedet er faldende og ikke har formået at blive et betydeligt annoncemedie i Danmark. Carat's konkurrenter Mediaedge:cia og Mediacom er helt uenige. De siger i stedet at TV 2 har nogle af de bedste forudsætninger for at overtage det 5. landsdækkende FM-net og burde kunne drive en ny landsdækkende radiostation med kommerciel succes.
"TV 2 har allerede ressourcerne og produktionen til hele nyhedsdelen. Derudover har TV 2 også alle kunderne inde i folden, og annoncørernes holdning er meget positiv til TV 2", siger broadcast director hos Mediaedge:cia Flemming Jensen til Berlingske Tidende. Han fortsætter: "TV 2 kan udnytte sin stærke tv-platform til kontinuerligt at promovere radiodelen og omvendt, når radiodelen er oppe at køre. Desuden har TV 2 et brand, der for alvor kan hamle op med DR og i hvert fald sikre, at lytterne vil prøve radiokanalen af".
Jonas Hemmingsen, adm. direktør for Mediacom Nordic Group siger: "TV 2 kan drive deres radio billigere og med andre fordele end Sky kunne, fordi de blandt andet kan tilbyde radiokanalen det stærkeste mediabrand i Danmark i dag".
FM 5 bliver solgt ved en auktion den 23. august. |