DR går lidt tilbage og de kommercielle lidt frem i en ny lyttermåling fra Gallup for februar måned. Sammenlignet med slutningen af 2004 står DR dog fortsat stærkt, og de kommercielle markant under lyttertallene fra sidste kvartal af 2004. Blandt de kommercielle er Radio 100FM fortsat størst og der er denne gang pæn fremgang for The Voice. Relanceringen af Radio 2 med nye værter og flere frekvenser har kun medført en fremgang fra 1.2 til 1.4 pct. af den samlede radiolytning.
Her er en oversigt over share (andel af den samlede radiolytning) i januar 2005 iflg. Gallup Radio Index, og med december november, oktober, september, august, juli, juni, maj, april, marts, februar, januar 2004, december 2003 samt tallene for 4. kvartal 2003 i parentes:
DR P1: 5.6 (5.6 - 6.0 - 5.5 - 4.9 - 6.0 - 5.7 - 4.3 - 4.1 - 4.7 - 5.7 - 4.9 - 5.1 - 5.9 - 4.3 - 5.6 %)
DR P2: 3.3 (3.9 - 2.8 - 3.5 - 1.7 - 2.1- 1.6 - 2.3 - 2.5 - 3.0 - 3.0 - 2.7 - 2.4 - 2.7 - 2.6 - 2.5 %)
DR Klassisk: 0.9 (1.2 - 1.0 - 0.7 - 1.0 -1.0 - 0.8 - 0.7 - 0.8 - 0.7 - 0.6 - 0.9 - 1.4 - 0.9 - 0.7 - 0.8 %)
DR P3: 18.4 (19.3 - 17.5 - 20.2 - 18.5 - 20.4 - 20.4 - 20.8 - 17.8 - 17.1- 17.5 - 17.6 - 17.3 - 18.3 - 18.3 - 20.1 %)
DR P4: 38.6 (39.1 - 38.5 - 36.4 - 38.8 - 37.5 - 37.6 - 37.2 - 35.1 - 41.0 - 38.6 - 37.6 - 39.4 - 39.5 - 40.0 - 40.4 %)
DR Soft: 0.2 (0.2 - 0.7 - 0.4 - 0.1 - 0.3 - 0.2 - 0.1- 0.3- 0.3 %)
DR Boogie: 0.2 (0.2 - 0.2 - 0.2 - 0.1 - 0.1 - 0.3 - 0.1 - 0.2 - 0.1 %)
DR Rock: 0.1 (0.2 - 0.1 - 0.1 - 0.2 - 0.1 - 0.1 - 0.1 - 0.1- 0.1 %)
DR Ghetto: 0.0 (0.1 - 0.0 - 0.0 - 0.0 - 0.0 - 0.0 - 0.0 - 0.0 - 0.0 %)
DR total: 67.4 (69.7 - 66.9 - 67.1 - 65.4 - 67.5 - 66.7 - 65.6 - 60.9 - 67.0 - 65.9 - 63.6 - 65.5 - 67.4 - 65.8 % - 69.5 %)
Kommercielle: 29.5 (27.8 - 30.3 - 29.7 - 32.1 - 29.7 - 30.9 - 31.4 - 34.2 - 30.2 - 31.4 - 32.9 - 31.3 - 29.8 - 30.9 - 27.3 %)
Udenlandske stationer: 1.3 (0.9 - 0.9 - 1.1 - 0.7 - 1.0 - 0.7 - 0.9 - 1.3 - 1.5- 0.9 - 1.2 - 0.7 - 1.0 - 1.2 - 1.2 %)
Uidentificierede stationer: 1.9 (1.7 - 1.9 - 2.1 - 1.8 - 1.8 - 1.7 - 2.2 - 3.6 - 1.5- 1.8 - 2.3 - 2.5 - 1.9 - 2.2 - 2.1 %)
SBS Radio: 5.4 (5.0 - 5.9 - 6.2 - 6.9 - 5.7 - 7.0 - 6.4 - 7.8 - 6.5 - 7.5 - 7.0 - 7.3 - 7.3 - 7.8 - 7.7 %)
ANR total: 1.9 (1.9 -1.5 - 1.9 - 2.6 - 2.3 - 2.3 - 2.6 - 2.0 - 1.5 - 2.0 - 2.0 - 2.6 - 1.9 - 2.7 - 2.2 %)
JydskeVestkystens radioer: 1.7 (1.5 - 1.6 - 1.3 - 1.4 - 1.2 - 1.7 - 1.2 - 1.7 - 1.2 - 1.6 %)
MixFM: 0.6 (0.6 - 0.4 - 0.4 - 0.3 - 0.5 - 0.3 - 0.5 %)
De seks største kommercielle stationer i september 2004:
1. Radio 100FM: 5.5 (5.4 - 6.7 - 5.5 - 5.7 - 6.1 - 5.4 - 5.7 - 5.3 - 4.6 - 4.0 - 5.6 - 4.1 - 4.1 - 2.9 %)
2. Sky Radio (total): 5.2 (5.1 - 5.3 - 5.2 - 6.0 - 5.9 - 5.7 - 5.0 - 7.2 - 6.2 - 5.9 - 6.4 - 5.9 - 5.2 - 4.7 - 2.8 %)
3. The Voice (total): 3.5 (2.9 - 3.0 - 3.0 - 4.1 - 3.3 - 3.9 - 3.1 - 3.7 - 3.2 - 3.8 - 4.0 - 3.5 - 3.3 - 3.8 - 3.3 %)
4. Hit FM* (total): 2.1 (2.0 - 1.6 - 2.1 - 2.6 %)
5. Guld FM** (total): 1.9 (2.0 - 1.4 - 1.7 - 2.1 %)
6. Radio 2 (total): 1.4 (1.2 - 1.2 - 1.8 - 1.5 - 1.0 - 1.7 - 1.3 - 1.9 - 1.7- 2.1 - 1.5 - 2.0 - 2.4 - 2.8 - 2.5 %)
* = ANR Hit FM, ANR Hit FM Hjørring, ANR Hit FM Frederikshavn, Radio Viborg, Midtjylland Hit FM og Holstebro Hit FM ** = ANR Guld FM, Viborg Guld FM, Midtjylland Guld FM, Nordvestjylland Guld FM og Ringkøbing Guld FM.
|