Radiostationen vil nu brande sig som et fælles varemærke for unge i Norden ved at 'eksportere' sig selv til Norge og Sverige
Efter snart 20 år som kommerciel markedsleder herhjemme skriver The Voice et lille stykke dansk mediehistorie, når stationen som den første danske radiostation nogen sinde ’eksporterer’ sig selv til udlandet.
Allerede fra i dag vil lytterne i Stockholm og Oslo kunne høre de nye Voice-stationer.
I Sverige har The Voice overtaget den Stockholm-baserede Radio City, og i Norge overtages en frekvens, som stationens ejere, SBS, allerede ejede.
”Vi har igennem 20 års tilstedeværelse i Danmark skabt et meget stærkt brand blandt de 15-25-årige. Netop ved at blive pan-skandinaviske og brande os som et varemærke for de unge i Norden, udnytter vi de opbyggede synergier og etablerer en attraktiv platform for kommercielle partnere. Ligesom der i øvrigt åbnes op for spændende redaktionelle muligheder på tværs af grænserne, med konkurrencer, events, promotions og koncerter,” udtaler Senior Vice President i SBS Radio, Eric Hansen.
The Voice har blandt andet via stærke kontakter til etablerede såvel som up-and-coming DJ’s og rappe studieværter formået at fastholde de unge via valget af musik og underholdning – især hip hop, R&B, stand-up satire og spændende konkurrencer. Samme koncept vil forfølges i de nye afdelinger i Stockholm og Oslo.
|