Berlingske Tidende skriver i dag under overskriften "Blodrøde tal truer Sky Radio og Radio 100FM", at økonomien ser håbløs ud for bl.a. 100FM. Men bestyrelsesformand for Talpa Radio i Danmark og dermed Radio 100FM, Jesper Sehested Lund, deler slet ikke avisens pessimisme. Han siger til radionyt.com, at Radio 100FM kommer ud af 2004 med et bedre resultat end forventet og altså bedre end budgetteret.
"Ja, det er rigtigt, at markedet ikke har udviklet sig som vi havde håbet og at vi har haft et laverer salg end vi regnede med, men vi har så fjernet visse omkostninger - der ikke er sat i gang - og dermed går det driftsmæssigt ikke dårligere end ventet", forklarer Jesper Sehested Lund til radionyt.com.
"Vi er stensikre på, at markedet kommer i gang - det er kun et spørgsmål om tid. Der er absolut ingen faktorer, der tyder på, at Danmark som marked skulle være så unik, at det ikke kommer til at ligne andre lande", siger Jesper Lund videre og hentyder dermed til at radioreklameomsætningen i alle andre lande udgør en væsentligt højere andel af den samlede reklameomsætning end i Danmark.
Som en forklaring på, at radioreklamesalget pt. går dårligt, peger Jesper Lund på, at man er kommet så sent i gang med radioreklamer i Danmark i forhold til andre lande og så en stor træghed fra bureauernes side. Der er også for få nye annoncører, der er begyndt at bruge radioreklame.
Talpa regner med at nå break-even i løbet af 3-4 år, og Jesper Lund siger, at det ikke er en unormal situation man er i nu. "Hvis man mener det, så skulle man slet ikke være gået i gang. Der er ingen grund til at jamre. Vi vidste at vi ville få underskud de første år, det går som budgetteret og der er derfor slet ikke hold i Berlingske Tidendes fremlægning af tingene.", siger Jesper Lund og slutter: "Vi er lige så optimistiske som for et år side". |