Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Prix Radio 2010 er på skinner
Onsdag 2. juni 2010
Af Stig Hartvig Nielsen
 
'Prix Radio – Danmarks Officielle Radio Priser 2010,' der uddeles i CPH Conference i DGI Byen lørdag den 2. oktober 2010, er på skinner, lyder det fra Radiodays. Marianne Bugge Zederkof fra brancheorganisationen Radioerne er juryformand. Nye priser skal sikre større spredning.

Der bliver uddelt 12 priser, når Prix Radio 2010 uddeles i oktober. Det står fast efter, at juryen i dag havde sit første møde. Her blev Marianne Bugge Zederkof fra Radioerne valgt til formand for hovedjuryen, der også består af Kent Kordt (Nordjyske Medier), Derrick Wilkie (Radio 100FM) og Ole Mølgaard (DR).

"Hovedjuryen er nu i gang med at nedsætte en række fagjuryer, der skal finde vinderne i de 10 kategorier, mens Hædersprisen uddeles af Radiodays' Styregruppe - og 'Den Gyldne Mikrofon' uddeles af lytterne", fortæller festivalchef Christian Kjeldsen.

Nye priser skal skabe spredning

Der lanceres en række nye priser i år. Det sker ifølge Radiodays for at skabe spredning i priserne.

"Man skal huske på, at det i år kun er tredje år, at vi uddelere mere end Hædersprisen. Derfor er det også vigtigt, at vi stadig udvikler antallet af priser således, at de afspejler den samlede branche. Derfor vil der være priser, der er mere rettede imod kommerciel radio og andre igen imod public service og andre igen er fælles priser," siger Christian Kjeldsen.

Priser og show

Prix Radio 2010 bliver i lighed med sidste år en blanding af prisoverrækkelse, show og gallaspisning. Showet produceres af Border Breakers og Christian Munk (kendt fra bl.a. P3) står for lyddesignet.

Priskategorier 2010

Nomineringerne åbner allerede på fredag den 4. juni 2010 og løber indtil den 1. september 2010. Man vil dog gerne have nomineringerne ind løbende sommeren over. Fra fredag kan der downloades nomineringsskemaer fra www.radiodays.dk

For alle kategorier gælder det, at det udelukkende aktiviteter indenfor perioden 1. september 2009 til 1. september 2010, der skal lægges til grund for en nominering og ikke, hvad nominerede tidligere har lavet.

Der kan i 2010 nomineres indenfor følgende kategorier.

Årets Nyhed/Aktualitet

Prisen uddeles til den udsendelse eller det indslag, der er årets bedste indenfor nyheder, aktualitet og sport. I forbindelse med nomineringen må juryen gerne fokusere på det nomineredes bidrag til nytænkning indenfor sit felt.

Årets Dokumentar/Feature

Prisen uddeles til den udsendelse, der er året bedste - men om muligt - som også bidrager til nytænkning indenfor sit felt.

Årets Stjerneskud

Prisen uddeles til et nyt og lovende stjernefrø (studievært) på den danske radiohimmel. Der kan godt være tale om en erfaren vært, der i det forløbne år 'er trådt i karakter' - ligesom der kan være tale om et helt nye værtsfrø.

Årets Public Service

Prisen uddeles til det program eller den kanal, der efter juryens opfattelse er årets bedste - målt på blandt andet kvalitet og evnen til at tænke nyt.

Årets Kommercielle Radiostation

Prisen uddeles til den kommercielle radiostation, der har formået at udvikle sig, møde nye udfordringer og har skabt resultater kvantitativt eller kvalitativt – og gerne en station, der har formået at tænke nyt.

Årets Morgenshow

Prisen uddeles til det morgenshow, der på sikker - og gerne nyskabende - vis formår at få et fast tag i lytterne og få dem sikkert fra seng til job om morgenen.

Årets Radioreklame (landsdækkende kampagne)

Prisen uddeles til den radiostation, det produktionsselskab eller det reklamebureau, der har produceret årets mest fængende og spændende radioreklame. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets Radioreklame (lokal/regional kampagne)

Prisen uddeles til den radiostation, det produktionsselskab eller det reklamebureau, der har produceret årets mest fængende og spændende radioreklame til en lokal/regional kampagne. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets Promotion for program

Prisen uddeles til den radiostation eller det produktionsselskab, der har produceret årets mest fængende og spændende promotion for program. Juryen skal lægge alle aspekter herunder opbygning, tekstning, speak, flow, musik, klip mv. til grund for bedømmelsen.

Årets Promotion/event

Prisen uddeles til den radiostation, der har produceret årets mest fængende og spændende promotion eller event for stationen eller for en kunde. Nominerede skal gennem produktudvikling og nytænkning have været med til at lave en event, der skiller sig markant ud.


Foto: Prix radio 2010. Fotograf: Ryan Velin. © Radiodays 2009


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -