Digitalradio Norge AS har lanceret en stor kampagne, der skal overbevise nordmændene om DAB-radioens velsignelser. Overskriften for kampagnen er "Ja til radio". Kampagnen omfatter bl.a. en hjemmeside samt masser af radio- og tv-reklamer. Men ikke alle er lige glade. Radio Nero kalder fx kampagnen "totalt vildledende".
"Ja til radio er totalt vildledende. Den giver indtryk af at en samlet radiobranche står bag. I virkeligheden er det de store aktører, der sender over DAB-nettet, som driver en voldsom lobbyvirksomhed," siger Trond Frost fra Radio Nero til Dagsavisen.
Han siger videre: "Kampagnen er det sidste krampagtige udspil fra NRK, P4 og SBS i forsøget på at få et gennembrud for en norsk DAB-satsing, som har pågået i 29 år."
Kampagnen undlader at oplyse at Radio-Norge står splittet i spørgsmålet om digitalradio. Dette har fået bestyrelsesformand Kristian Aartun fra Radio 3, og daglig leder Trond Frost fra Radio Nero til at indklage kampagen for Forbrugerombudsmanden i Norge.
Formand for Norsk Lokalradioforbund Andreas Reitan udtrykker skepsis overfor kampagnen. Han siger, at han virkelig forstår kritikken.
Digitalradio Norges kampagneside kan ses her: www.jatilradio.no |