DR gennemfører fra nytår et foreløbigt stop for al brug af præmiekonkurrencer med overtakserede SMS'er, og det bliver også slut med at uddele gevinster, som DR har modtaget gratis.
Mens det er slut med sponsorskilte på tv, vil DR på radiofronten fortsætte med sponsorering af DRs ensembler og i forbindelse med koncerttransmissioner. Derimod har DR Radio ikke været konsekvent, når det gælder cd'er, rejser og koncertbilletter, som er blevet uddelt i forbindelse med lytterkonkurrencer. Her er reglerne fremover sådan, at præmie-cd'er skal afregnes med leverandøren, ligesom rejser og koncertbilletter skal købes til kostpris.
"Der må ikke herske tvivl om, at DR er økonomisk uafhængig, og at vi ikke er "i lommen" på nogen" siger DRs konstituerede generaldirektør, Lars Vesterløkke.
Opstramningen på tv- og radioområdet vil betyde, at DR går glip af millionindtægter, men det er direktionen parat til, for at der ikke skal være tvivl om DRs og de DR-ansattes integritet, uafhængighed og troværdighed.
Se i øvrigt: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=10973
|