Der er en generel optimisme i reklamebranchen og blandt mediebureauerne, og direktør Johan Boserup fra OMD Denmark - Danmarks største medieburaugruppe - vurderer overfor Berlingske Tidende, at radio står foran den største fremgang af alle medier. Hans bud er, at radioreklame fordobles i løbet af de næste fem år. Det vil sige fra 220 mio. kr til 450 mio. - og tilføjer endda, at det er han "ganske sikker på".
Reklameforbruget er i fremgang og ikke bare i mængde, men også i kroner og ører er omsætningen på vej op.
De positive signaler kommer fra de tre største danske medieburauer, der netop er gået i gang med budgetlægningen for 2004 og planlægningen af danske firmaers placering af annoncer i dagblade, tv og andre medier, skriver Berlingske Tidende i dag.
Hos både OMD Denmark, Mediacom Danmark og Mediaedge:cia Denmark er der således forsigtig optimisme og tro på, at bunden er nået efter de seneste års brutale nedtur.
Johan Boserup fra OMD, vurderer at tv fortsat vil stige: "Men de begynder snart at blive begrænset af, hvor meget plads de har i sendefladen. De har stort set udsolgt".
Radio står foran den største fremgang. "Det vil stige voldsomt, når Sky som den første landdækkende kommercielle radio går i luften", vurderer Johan Boserup. |