Langt de fleste var overvejende glade og tilfredse med den stort anlagte radio-festival, RadioDays 2002, der søndag og mandag fandt sted i Radiohuset. Det fortæller Ole Mølgaard fra DR, der har kigget deltagernes evalueringsskemaer igennem og han har især bemærket at de udenlandske deltagere var vildt overraskede og imponerede over at det var lykkedes at samle både Public Service og kommercielle stationer til samme arrangement, hvor det handlede om faglighed og om udveksling af kreative idéer. Radiodirektør Leif Lønsmann lover at der også i 2002 arrangeres RadioDays.
Det skabte dynamik på tværs af branchen da RadioDays løb af stablen søndag og mandag. Stort set alle fortalte, at de var glade og begejstrede for arrangementet, og langt de fleste sagde at de ville komme igen til RadioDays i 2002.
Af de ting på festivalen der især blev fremhævet som udbytterigt nævnes Mogens Rukovs levende og underholdende åbningssession "Fortæl din historie", Endemol’s masterclass om idéudvikling og Serious Radio Business’ session om spotproduktion "30 sekunder er en evighed" med Martin Riel.
Kun én enkelt session blandt de mange omtales generelt negativt – men det hang sikkert sammen med store forventninger til netop denne session og en for stor forskellighed blandt paneldeltagerne, vurderer Ole Mølgaard.
Der var 220 betalende deltagere til RadioDays samt omkring 70 oplægsholdere, ordstyrere mv. – og med dette fine deltagerantal er der stor tilfredshed hos arrangørerne, DR, KOMM og DJ. Det betyder nemlig, at underskuddet ved arrangementet bliver betydeligt mindre end man havde regnet med.
Der er ikke fastsat en dato for RadioDays 2002 endnu, men Ole Mølgaard siger at det givetvis bliver lidt tidligere på året, således at det ikke kommer til at kollidere med hverken NAB Europe konferencen eller DJ’s fagfestival. |