Den tid, hvor The Voice var den altdominerende radiokanal blandt de unge 13-16 årige i Storkøbenhavn er fordi. Mediebureauet Carat har lavet en spørge-skemaundersøgelse blandt 7. – 9. klasser i Storkøbenhavn, og mens Voice taber terræn vinder både Sky, Radio Uptown, NRJ og Pop FM frem.
De seneste par år har omkring 73 % af de københavnske unge svaret The Voice, når de blev spurgt, hvilken radiostation de lyttede mest til. I år er det tal faldet til 63 %, hvormed Voice dog bevarer førstepladsen blandt de 13-16 årige københavnere.
Uptown scorede sidste år beskedne 12 % men går markant frem i 2002 undersøgelsen fra Carat og opnår en tilslutning på 22 %.
Endnu bedre klarer NRJ sig. Mens NRJ sidste år blev målt under ”øvrige” stationer kommer den franske musikkanal, der sender fra København NV, ind med en fornem score på 45 % blandt de unge. Også Sky Radio klarer sig pænt; Sky opnår en tilslutning på 23 %.
P3 stiger fra 17 % sidste år til 20 % i år, og Pop FM er ny på Carats liste med 14 %.
Af undersøgelsen fremgår det også, at bedste informationskilde til musik er radio for 50 % de unge. For 25 % er det tv og for 10 % er det internettet. |