'Magasinet Digitalt' skriver i sit nyeste nummer: "De fleste producenter er enige om, at markedet for DAB radioer har toppet - de vil i fremtiden være at finde i andet audio udstyr". Og i et andet branchemagasin - 'fem' (Forbrugerelektronik Magasinet), fortæller man i det nye nummer, at DAB - sammen med spillekonsoller - er bundskrabere over produkter, som befolkningen i Storbritannien-Nordirland, Frankrig og Tyskland ønsker sig meget.
Kun 14 pct. af befolkningen er varme på en digital radio. Til sammenligning ønsker 68 pct. sig HDTV, 40 pct. en pc, 38 pct. et digitalt videokamera, 32 pct. en DVD, 26 pct. en MP3/Ipod og selv en PDA er med 15 pct. mere eftertragtet end en DAB-radio.
Undersøgelsen viser også, at 14 pct. af husstandene i de tre lande allerede har en DAB-radio.
Det er det uafhængige analysefirma Tickbox der har gennemført undersøgelsen i februar og marts måneder 2006 og der er gennemført interviews med 5.000 forbrugere (over 16 år) i de tre lande. |