Radionyt.comRadionyt.com
Radionyt.com

RSS


banner
banner banner
banner banner
banner banner
banner

banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner
banner

 


Reklameprisen 2004 til Agerbæk
Søndag 1. februar 2004
Af Stig Hartvig Nielsen
 
Ved gallafesten lørdag aften på Radio Days 2004, der foregik i Amager Bio, fik Carsten Agerbæk fra Agerbæk Reklamelyd overrakt årets radioreklamepris. Et reklamespot produceret af Agerbæk for Amigos Dyrehandel var blevet udvalgt som det bedste blandt over 80 indsendte reklamespots.
Carsten Agerbæk fortæller til radionyt.com om reklamespottet: "Er der noget, som hører sammen er er det børn og dyr! Derfor valgte jeg, at skrive en historie om børns fantasi, der ofte løber af med dem... Alle forældre vil kunne genkende de sjove og ofte umiddelbare kommentarer fra deres børn i forskellige situationer. Børns fantasi har ingen filtre... derfor bliver historierne sjove, når de linkes til virkeligheden..."

Og netop det, at man kan genkende situationen fra virkeligheden var udslaget for dommerpanelet.

Agerbæk siger videre, at man ikke glemme, at humor spiller ganske godt i radioen... særligt i Danmark.

"Der skal efterhånden ganske meget til, at trænge gennem lydmuren af støj i dagens radio-Danmark. Det gælder for en radioannoncør om at række fingeren hørere op end de andre, så lytterne for øje (øre) på produktet. Det kræver en 'Hallo' effekt... og den komme af bedre og mere kreative reklamer. Derfor var det netop vand på min mølle, når flere paneldeltagere på Radio Days efterlyste bedre og mere kreative reklame, hvis radioerne skal have en chance for den fordobling af omsætningen eksperterne forudsiger".

Agerbæk mener, at der er alt for mange dårlige tekster i omløb og at det netop er disse tekster, der får nogle lyttere til at hade reklamerne.

Problemet ligger nok i økonomien. Der er stadig for mange mindre kunder, der ikke vil betale prisen for en produktion af en god reklame. Carsten Agerbæk mener at reklamesælgerne i højere grad skal koncentrere sig om at sælge afviklinger - og så lade tekstforfatterne sælge selve produktionen. "Mange sælgere tør ikke presse kunden ud i yderligere udgifter end højst nødvendig af frygt for at miste ordren - men taberen - eller taberne er i virkeligheden både kunden og radioen. Folk hører ikke budskabet - kunden får ikke returvaluta for sine reklamekroner - og radioen får endnu en ping til kisten, når lytterne igen siger - vi hader reklamerne."

Vinderspottet fra Agerbæk kan høres på hjemmesiden:
http://www.reklamelyd.dk

Læs også:
http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=9038


Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version




  · Ingen ledige job netop nu



  · 2011
  · 2010
  · 2009
  · 2008
  · 2007
  · 2006
  · 2005
  · 2004
  · 2003
  · 2002
  · 2001



  · Nye tilbud for døve
  · TV 2 får ny formand
  · TV 2 med stort overskud
  · 'Badehotellet' får endnu en sæson
  · DR fejrer kronprins Frederiks 50 års dag
  · Nyt boligprogram på TV 2 Fri
  · Regeringen og DF vil skære DR med 20 procent og afskaffe licensen
  · Palle Kjærulff-Schmidt er død
  · Ny sæson af 'Hjem til gården' på TV 2
  · Felix Smith vært på nyt TV 2-haveprogram



  · -