De danske radiolyttere har kåret det Frederiksberg-baserede Impact Speak, til at have produceret danskernes foretrukne radiospot i 2006 - et spot for Dansk Retursystem. Hæderen er blevet til på basis af løbende Gallup-målinger med udgangspunkt i adliking på en skala på 1-5, hvor Impact Speak opnåede den højeste score på 3,6.
Spottet for Dansk Retursystem er - sammen med alle andre kampagner - blevet testet af Gallup, som på vegne af Det Danske Radiobureau og Radio100FM spørger 500 personer i alderen 15-50 år om deres holdning til alle spots. Af alle kampagner var Impact Speaks radiospot for Dansk Retursystem altså den mest populære.
"Det er fedt at få at vide af dem, der lytter, at man har produceret det bedste radiospot i 2006. Det siger os, at vi kvalitetsmæssigt lever op til vores egne høje ambitioner. Og så er det rart, at også markedet anerkender, at vi sagtens kan være med helt fremme", siger Kim Laursen, som er ejer og stifter af Impact Speak.
Kim Lauersen mener, at der findes mange fuldstændig ligegyldige radiospots, hvor kvaliteten er i bund, og hvor spottet er helt i modstrid med radiostationens øvrige profil. "Man har et ansvar for ikke at skræmme lytterne væk, og det kan man jo blandt andet undgå ved at producere spots, der ikke forurener æteren, og som lytterne kan lide at høre på – som gør noget for lytterne", forklarer Kim Laursen.
Spottet fra Impact Speak er i fint selskab, for på Top 10-listen over de radiospots med højeste score finder man tunge annoncører som Carlsberg, Totalkredit og Radisson SAS. Bag Impact Speak står to dedikerede fagfolk, som har tilbragt hele deres arbejdsliv i radiobranchen. Både Kim Laursen og Kim Jørgensen har været med siden starten på kommerciel radio for godt 15 år siden. |