Tre radiochefer, der ud over TV 2 Radios programchef også tæller lederen af DR’s ’Operation Modslaw’ og direktøren for SBS Radio har i fagbladet Journalisten givet hver sit bud på TV 2 Radios succeskriterier.
Jesper Grunwald opstiller tre kriterier, som TV 2 Radio skal opfylde for at få succes 1) Deres lyttertal skal på kort tid overgå Sky Radios 2) De skal vise, at de kan tjene penge, så de ikke behøver at spare 3) De skal aktivt modarbejde, at de bliver lige så uoriginale som de fleste øvrige kommercielle stationer
Jesper Grunwald anslår, at TV 2 Radio 1. maj 2007 vil have 1.4 mio. lyttere.
Henrik Knaack nævner som de tre væsentlige forudsætninger for TV 2 Radios succes 1) De skal have lyttere 2) De skal have omsætning 3) De kommercielle radioer skal samarbejde for at hæve den totale reklameomsætning
Knaack tror, at lyttertallet pr. 1. maj vil være på 1 mio. og udgøre en samlet share på 4 pct.
TV 2 Radios programchef, Eik Frederiksen, siger til Journalisten, at der er tre ting, der skal lykkes, for at TV 2 Radio kan få succes 1) TV 2 Radio skal blive en del af lytternes liv og hverdag 2) Vore værter skal fremstå som hele og nærværende mennesker 3) Vi skal have respekt for lytternes intelligens
Eik Frederiksens mål er desuden, at ”TV 2 Radio kommer til at minde om noget, man aldrig har hørt før.” Hans forventning er, at man i fjerde kvartal 2007 vil have en share på 15 pct. |