|
Lytterne i Odense vælger DR
Tirsdag 8. november 2005
Af Stig Hartvig Nielsen |
|
Odense har traditionelt været et sted, hvor mange kommercielle aktører har kæmpet om lytterne, og hvor lyttertallene har været pæne for de kommercielle stationer. Sådan er det ikke mere. Odense er i 3. kvartal dén storby i Danmark, hvor DR står stærkest - og hvor lytterne nu i stor stil fravælger kommerciel radio. DR tegner sig for 75.1 pct. af al radiolytning i Odense og omegn i 3. kvartal 2005 - frem fra 64.7 pct. i 2. kvartal. Det er både P1, P3 og P4 der går frem, og som noget helt usædvanligt er P3 nu lige så stor som P4 i Odense. Blandt de kommercielle er der især tilbagegang for Sky Radio og The Voice.
Her er den samlede oversigt over shares (markedsandele af al radiolytning) i Odense og tilgrænsende kommuner i 3. kvartal 2005 iflg. en særkørsel fra Gallup Radio Index for radionyt.com. Tallene i parentes er fra 2. kvartal 2005. Enkeltstationer med under 1 pct. er ikke medtaget.
DR P4/Radio Fyn: 31 % (28 %) DR P3: 31 % (27 %) Radio 3: 6 % (7 %) DR P1: 6 % (4 %) The Voice: 5 % (8 %) Radio 2: 5 % (4 %) Sky Radio: 3 % (8 %) DR P2: 3 % (3 %) MixFM: 2 % (3 %) DR Klassisk: 2 % (1 %) Radio 100FM: 1 % (0 %)
DR total: 75.1 % (64.7 %) Kommercielle: 22.2 % (31.3 %)
SBS Radio (Plus): 9.4 % (11.7 %) Radio 3: 5.6 % (6.5 %) Sky Radio: 3.1 % (7.7 %) MixFM: 2.3 % (2.6 %) Radio 100FM: 0.6 % (0.2 %)
ddr: 6.4 % (6.8 %) |
|
Funktioner
Din kommentar
Printervenlig version |
|
|
|