Adm. direktør for MediaCom (et af de største mediabureauer i Danmark), Ulrik Thagesen, siger, at TV 2 Radios programflade tegner lovende. Den nye radiokanal "lyder godt og vil givetvis kunne drive en sund og tiltrængt udvikling for kommerciel radio i Danmark."
"Det er en fordel for radioen, at den ikke har samme økonomiske pres som forgængeren. Koncessionsafgiften er meget lavere, og som jeg ser det, behøver TV 2 Radio bare at gå i nul i de otte år, koncessionen løber", siger Ulrik Thagesen.
Han vurderer, at TV 2 Radios rolle bliver - udover at udvide TV 2's mediepalet - at gøre TV 2 mere salgbar, når den tid kommer. Thagesen tror ikke rigtigt på, at TV 2 Radio bliver den store bidragsyder til Per Mikael Jensens ønske om at øge TV 2's omsætning med en ½ milliard.
Selv om bureaudirektøren generelt er tilfreds med programfladen på TV 2 Radio, giver han dog udtryk for, at han forventer, at TV 2 Radio forstærker sin morgenflade, når Lars Hjortshøj frigives fra sin konkurrenceklausul. "Sammenlignet med mange andre lande har vi en tårnhøj morgenlytning i Danmark, og det er klogest af TV 2 Radio at stille med stærkeste opstilling i det tidsrum", siger Ulrik Thagesen.
Endeligt undrer Thagesen sig over, hvad han betegner som TV 2 Radios svage kommunikation af sendefrekvenser, der ellers er fuldstændig afgørende for en ny radiostation. |